آخرین خبرها

کتاب توکیو در 60 روز به چاپ رسید

کتاب توکیو در 60 روز

خاطرات سفر به ژاپن؛ سرزمین آفتاب تابان

نوشته: زهرا گلیج

این کتاب اردیبهشت ماه 99 به چاپ رسید و 264 صفحه است. این کتاب به خاطرات سفر نویسنده در دوره فرصت مطالعاتی اش می پردازد. کتاب حاضر به صورت فیزیکی و ایبوک منتشر شده است و نسخه ایبوک آن به زودی رونمایی خواهد شد.

 

↵   در بخشی از کتاب می خوانید:

در طبقه دوم ساختمان بنیاد ژاپن مراسم جالب فرهنگی در حال برگزاری بود وقتی به ایستگاه رسیدم فوراٌ به طرف ساختمان بنیاد ژاپن حرکت کردم معمولاٌ این مراسم ساعت 7 تا 9 شب برگزار می‌شد عنوان برنامه فرهنگی امشب “زنان اسرارآمیز مصری” نام داشت وارد ساختمان شدم و دوان دوان از پله‌ها بالا رفتم. کمی دیر شده بود ولی مراسم همچنان ادامه داشت وارد سالن شدم جای خالی تقریباٌ نبود با کمی دقت یک صندلی خالی یافتم و نشستم سخنران یک خانم استاد دانشگاه مصری بود که با نمایش فیلم و تصویر زیبا از اهرام مصر و تصاویر نمادین مصر از نمادها تاریخی گرفته تا نحوه لباس پوشیدن و آداب رسوم زنان توضیح میداد. از گذشته مي‌دانستم كشور مصر تاريخ غني و فرهنگ تاريخي باارزشي دارد ولي هيچگاه مطالعه عميقي در اين زمينه نداشتم.

SDC12360

مراسم به پايان رسيد خواستم برگردم به يوگا چندي قبل در همين نزديكي‌ها اقامت داشتم اما اكنون محل زندگيم بسيار دورتر از اينجاست. متوجه شدم آن طرف سالن يك ميز پذيرايي با غذاهاي مصري چيده بودند غذاها با ذائقه‌ ما جور در مي‌آمد انواع حلوا، شيريني و كيك‌هاي مصري در همان حين كه داشتم غذاها را تست مي‌كردم يك دختر خانم ژاپني جلو آمد و از من پرسيد آيا مصري هستي؟ جواب كه دادم نه ايراني هستم چند خانم ديگر هم همان موقع به جمع ما پيوستند. با هم درباره ايران، خارجي‌ها و معرفي خود صحبت كرديم و درباره وضعيت تحصيلي و شغلي هم گفتيم. باهم عكس يادگاري انداختيم و بعد با هم به طرف مترو حركت كرديم. ايميل و شماره تلفن به همديگر داديم. در فاصله تا مترو دوستان از من در مورد انگيزه سفرم پرسيدند و نيز درباره هدفم براي اين سفر پرسيدند بعد مكان‌هايي را به من پيشنهاد كردند كه در سفرم از آنجا ديدن كنم. با هم تصميم گرفتيم ارتباطمان را حفظ كنيم به همين دليل براي آخر هفته قرار شد كه براي شام برويم رستوران يكي از همان دوستان كه حوالي همان يوگا محل زندگي من قرار داشت. خيلي خوشحال شدم و با هم سوار قطار شديم دو سه نفر از اين بانوان ژاپني نيمه مسير از قطار پياده شدند و من و ماكينو كه از دوستان فعلي من هم هست تا آخر مسير با هم بوديم. من از او خداحافظي كردم و قرار شد براي فردا عصر در ايستگاه متروي يوگا باهم قرار بگذاريم و به رستوران دوستمان برويم.

به نظرم فرصت خوبيست براي من تا از فرهنگ مردم ژاپن و آداب و ساير مسائل كلي و جزئي از دوستانم سوال كنم و اطلاعات كامل‌تري درباره كشور ژاپن بدست بياورم.

 

برای سفارش کتاب با شماره 09128079129 تماس بگیرید.

همچنین بخوانید

مینی دوره بازاریابی به زبان ساده

مینی دوره رایگان بازاریابی به زبان ساده

این مینی دوره برای کسانی که میخواهند با روشهای کاربردی فروش محصول آشنا بشوند مناسب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *