آخرین خبرها

سد شیاده منطقه زیبا و دیدنی در بابل

thm_255077_538 thm_255078_481
این منطقه زیبا و دیدنی در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی بابل واقع شده و سد بر روی رودخانه چلیم یکی از سرشاخه‌های رودخانه بابلرود در روستای شیاده و در بخش بندپی غربی این شهرستان بسته شده است .

منطقه بکر سد شیاده به دلیل دارا بودن آب و هوای مساعد و وجود جنگل در چهار سوی خود، مکان مناسبی برای پیاده روی، برگزاری اردوهای یک روزه سیاحتی، صعود به ارتفاعات نزدیک سد شیاده، کشتی لوچو، ماهیگیری و قایقرانی است که جذابیت‌های طبیعی این منطقه علاقه و رغبت دیدار مجدد مسافران و گردشگران را از این منطقه افزایش می‌دهد

thm_255079_590 thm_255080_470.

این مکان علاوه برایام عید نوروز و تابستان در روزهای تعطیل معمولی نیز شاهد حضور جمع زیادی ازخانواده‌ها از هر قشر است که استفاده از این فضای مناسب برای ایجاد نشاط و روحیه را انتخاب می‌کنند .
سقاتالارشیاده و پوشش گیاهی و جنگل‌های زیبا در کنار سد زیبای روستای شیاده ورود و بازدید گردشگران و مسافران را نیز چند برابر کرده است.هم اکنون این سد در ایام تعطیلات و آخر هفته‌ها بیش از دو هزار گردشگر دارد .

ارتفاع سد شیاده از زمین ۲۰ متر می‌باشد؛ پوشش جنگلی در دور تا دور این سد، جاذبه گردشگری سدشیاده را چند برابر کرده است

thm_255081_925 thm_255082_390 thm_255083_223.

زمینه ماهیگیری برای مسافران که قلاب و وسایل ماهیگیری به همراه دارند در این سد آماده است و مسافران می‌توانند بعنوان یک ورزش و تفریح در مکان سد شیاده به ماهیگیری بپردازند.
سقاتالار شیاده مربوط به اواخر دوره قاجاریه در روستای شیاده ساخته شده از چوب با نقش و نگارهای زیبا با اشعار مذهبی جلوه خاصی به این مکان تاریخی داده که مسافران و گردشگران با حضور دراین روستا از این فضا بی بهره نخواهند ماند.

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *