آخرین خبرها

اتصال کوتاه در کارآفرینی

اتصال کوتاه در کارآفرینی

زهرا گلیج (این مطلب در روزنامه اقتصادی چاپ شده است.)

از هر کارآفرینی بپرسید که چه عاملی باعث تمایز شما از بقیه شده بعید است به تجربه مشابهی اشاره نکند که در دورانی از زندگی خویش در دوره‌ای شرکت کرده است و یا کاری را از روی علاقه انجام داده است که همان کار یا کلاس آموزشی بسیار ساده که به نظر خیلی ها بی مورد است و ضرورتی ندارد در آینده باعث برتری او در کار و حرفه‌اش شده است و اتصال کوتاهی بین او و موفقیتش برقرار کرده است. اتصال کوتاه یک اصطلاح در علم فیزیک یک مسیر میانبر است که انرژی یکسانی را بین نقطه شروع و پایانی برقرار می‌کند. یکی از کارآفرینانی که پدیده اتصال کوتاه در مورد او صدق می‌کند استیوجایز بنیانگذار اپل است. در دوران جوانی که دانشگاه را رها کرده بود به دلیل علاقه ای که داشت شرکت در دوره‌های آموزشی و دوره خوشنوبسی را ترک نکرد همین مهارت و توانایی بعدها در اپل او را و این شرکت را از مایکروسافت و بقیه متمایز کرد همین اتصال کوتاهی بود که در دوره جوانی استفاده کرد.

در زندگی یکسری کارها را می‌کنید که همان موقع دردی از شما دوا نکرده است و به نظرتان بیهوده بوده است، ولی مدتی دیگر متوجه می‌شوید که آن قسمتی از فرایند حل مساله شما در زندگی بوده است.

خیلی اوقات علایق ما یا کارهایی که در دوره‌ای از انجام می‌دهیم یا حتی ایده هایی که دنبال می‌کنیم همان موقع و اکنون مورد استفاده ما نیست اما بعدها در زندگی به کارمان می‌آید و مسیر زندگی ما را جهت می‌دهد و حتی تجربیاتی که به صورت سرگرمی یا صدها مورد دیگر برای ما رخ داده است درس‌هایی برای ما دارد که در آینده ما را متفاوت می‌کند. زندگی یک پازل است از قطعات مختلف، ما نجیره‌ای از اتفاقات و درس‌ها را داریم که این اتفاقات و درآینده و در جایی از این زنجیره ارزش بکارمان می‌آید. شاید کاری که امرز به خاطر علاقه خود انجام می‌دهیم یا مسیری را طی می‌کنیم که امروز به نفع ما نیست ولی در آینده حتما مورد نیازمان خواهد بود. به عنوان نمونه دیگر، یک بازی کامپیوتری به نام رزدینت هوی هست که در همان ابتدای بازی شما یک صندوق غنیمت به شما می‌دهد که بعد از مرحله 5 بازی می‌توانید از آن غنیمت استفاده کنید در حالی که آن مرحله و 4 مرحله بعد هم آن صندوق غنیمت بلااستفاده مانده است. بنابراین در مسیر پیشرفت درس‌هایی که با آنها برخورد می‌کنیم و اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد که اگر امروز تاثیری در اکنون من ندارد ولی قطع یقین این کلید جایی در زندگی به کار می‌آید و درسی دارد که در آینده برای ما آموزنده و مثبت است.  

همچنین بخوانید

مینی دوره بازاریابی به زبان ساده

مینی دوره رایگان بازاریابی به زبان ساده

این مینی دوره برای کسانی که میخواهند با روشهای کاربردی فروش محصول آشنا بشوند مناسب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *