آخرین خبرها

منطقه آزاد المزیونه عمان

منطقه آزاد المزیونه(AMFZ)

منطقه آزاد المزیونه طبق فرمان سلطان قابوس در سال 2005 تاسیس گردیده و در جنوب غربی عمان و در مرز با یمن (17 کیلومتر از شاهان یمن  و 260 کیلومتری صلاله) قرار دارد. منطقه آزاد مزیونه در وسعتی معادل 450 هکتار واقع گردیده است.

طبق بررسی های بعمل آمده برخورداری منطقه المزیونه از مزایائی همچون:

  • هزینه پائین نیروی کار ماهر
  • امکانات مدرن و اشخاص ماهر و متخصص
  • ساختار قابل اطمینان و خدمات مناسب

باعث گردیده تا این منطقه تبدیل به نقطه مهمی برای تجارت و ورود به بازار20 میلیونی یمن گردد. کالاهائی که از عمان وارد یمن می گردند عبارتند  از: خودرو و لوازم یدکی، مواد غذائی، منسوجات، وسایل برقی، مصالح ساختمانی و خوراک دام.کالاهای وارداتی از یمن به عمان نیز عبارتند از: تولیدات کشاورزی ،ماهی و دام.

   وزارت بازرگانی وصنایع عمان با در نظر گرفتن بازار خوب يمن و نیز با هدف ايجاد پل ارتباط تجاري-اقتصادي بين عمان و كشورهاي حوزه خليج فارس،در صدد ايجاد منطقه آزاد المزيونه ( در نقطه مرزي المزيونه) مي باشد.ایجاد منطقه مذکور یا در قالب ایجاد منطقه مشترک و یا تشکیل شرکت مشترک بین عمان و یمن صورت خواهد پذیرفت.از جمله تسهیلاتی که از سوی منطقه آزاد المزیونه برای جذب سرمایه گذاری اعطاء می گردد عبارتند از:

  • 100%مالکیت خارجی معافیت از مالیات
  • دسترسی به مرکز راهنمای سرمایه گذاری موسوم به One Stop Shop
  • امکان ورود بازرگانان به منطقه آزاد المزیونه بدون روادید.
  • اعطای وام برای اجرای پروژه های کشاورزی،شیلات،بهداشتی و فعالیتهای دستی.اگرچه تسهیلات وام در صورت موافقت شورای وزیران می تواند به سایر بخش ها نیز تسری یابد.

    دولت یمن نیز در سال گذشته میلادی اعلام داشته بود بمنظور تقویت شراکت اقتصادی و توسعه مناطق مرزی، تصمیم به احداث دو منطقه  آزاد اقتصادی با عربستان و عمان دارد. همچنین گفته می شد کارشناسان مصری امور مربوط به مطالعات اقتصادی و امکان سنجی تاسیس منطقه آزاد با عمان را برعهده داشته اند.یمن آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات مربوط به حق مالکیت زمین و اموال به سرمایه گذاران خارجی بویژه اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام داشته است. یاد آور می شود در حال حاضر جاده تمریت در ولایت ظفار به سمت المزیونه افتتاح گردیده است.

 

mantagheie-azad

همچنین بخوانید

جذابیتهای گردشگری شهر تفلیس پایتخت گرجستان

شهر تفلیس تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. این شهر در دو طرف رود ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *