آخرین خبرها

منطقه آزاد بندر صلاله

مناطق آزاد تجاري عمان

 %d8%b5%d9%84%d8%a7%d9%84%d9%87 

منطقه آزاد صلاله(SFZ)

منطقه آزاد صلاله واقع در استان ظفار- به عنوان مهمترين منطقه آزاد در عمان با بهره مندی از امکانات بندر صلاله طبق فرمان سلطان قابوس پادشاه عمان در سال   2006 تاسیس گردید.این منطقه در چندین فاز و در مساحتی بالغ بر 2000 هکتار واقع گردیده است. منطقه آزاد صلاله پایگاهی مناسب در خاور میانه جهت دسترسی سرمایه گذاران به بازارهای جهانی محسوب می گردد.

بر همين اساس نیز شركت سازمان منطقه آزاد صلاله به عنوان مسئول راه اندازي اين منطقه تعيين گرديد. میزان سرمایه گذاری دولت در فاز اول این منطقه  حدود 5/4 میلیون ریال عمانی می باشد.  منطقه آزاد صلاله در موقعیتی بین المللی و استراتژیک و به عنوان دروازه ورود به اروپا،آسیا،آفریقا و استرالیا مورد توجه قرارگرفته به نحوی که دسترسی به بسیاری از بازارهای جهانی را آسان نموده است.

از ديدگاه دولت عمان نظر به اينكه منطقه جبل علي در امارات پروژه هاي كلاني را در  خود جاي داده ، اين امر موجب گرديده است منطقه آزاد صلاله از موقعيت ويژه ژئوپلتیکی برخوردار گردد و در عين حال تاسيس شركت منطقه آزاد صلاله اهميت زيادي در معرفي اين منطقه و جذب سرمايه گذاري ها داشته است.

از سوي ديگر طرح توسعه فرودگاه صلاله توسط دولت مي تواند در فعال تر شدن هرچه بيشتر منطقه آزاد صلاله و جذب سرمايه گذاري هاي خارجي نقش مهمي ايفاء نمايد.

لازم به ذکر است بر اساس پیش بینی های اعلام شده ؛ با توسعه بندر صلاله این بندر به عنوان مهمترین بندر جهان در زمینه کانتینرهای متعارف و به عنوان مرکز ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به حضور در بازارهای آفریقا،آسیا و کشورهای حاشیه اقیانوس هند تبدیل خواهد شد.قرار گرفتن منطقه آزاد صلاله در

مجاورت منطقه آزاد جبل علی در امارات ـ که تا قبل از بروز بحران مالی جهانی مرکز استقرار بیش از 4000 شرکت از بیش از 100 کشور دنیا بوده ـ قابل توجه است.

%d8%b5%d9%84%d8%a7%d9%84%d9%87-1

همچنین بخوانید

جذابیتهای گردشگری شهر تفلیس پایتخت گرجستان

شهر تفلیس تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. این شهر در دو طرف رود ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *