آخرین خبرها

پراگ و پل های دیدنی آن

پراگ و پل های دیدنی آن

7bbd942b-0cad-4555-911a-7c0868569389

شهر تاریخی پراگ، پایتخت جمهوری چک، که در ساحل رود ولدآوا قرار گرفته، یکی از بهترین شهرهای حفاظت شده اروپا در طول تاریخ است. پراگ که عملا از جنگ های قرن بیستم محفوظ مانده، بسیاری از بناهای تاریخی، کاخ ها، کلیساها، برج ها و پل هایش را طی هزار سال گذشته نگه داشته است و به نمونه ارزشمندی از معماری رومی، گوتیک، رنسانس و باروک تبدیل شده است.

پراگ به ” شهر صد مناره ” معروف است به خاطر برج های سر طلایی و مناره های کلیساهای قرون وسطی که سر به فلک کشیده اند. ولی پراگ شهر صد پل هم می تواند باشد. طبق گفته prague.net بیش از سیصد پل در این شهر وجود دارد. هجده پل از روی رود ولدآوا می گذرند و صدها پل دیگر از روی دیگر رودها، نهرها و دره ها می گذرند.

معروف ترین پل، پل چارلز است که ساخت آن در سال 1357 میلادی توسط امپراطور چارلز چهارم شروع شد و در اوایل قرن پانزدهم پایان یافت. اما نام آن تا سال 1841 پل چارلز نبود. دراصل نام آن پل سنگی یا پل پراگ بود. این پل جایگزین پل جودیت ( Judith) شد که از سال 1158 تا 1172 ساخته شد و در اثر سیلی در سال 1342 به شدت آسیب دیده بود. این پل طی 450 سال، تا سال 1841 تنها پلی بود که دو ساحل رود ولدآوا را به هم متصل می کرد. امروز این پل موزه خود را دارد.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *