آخرین خبرها

سفری ارزان به مالدیو، رویایی ترین مقصد توریستی دنیا

7bbd942b-0cad-4555-911a-7c0868569389

از وقتی فقط ۶ سالم بود همیشه عاشق شنا کردن تو استخر و رودخانه و دریا بودم. این علاقه همیشه با من موند تا وقتی بزرگ شدم و سالی چند بار با سفر به بندرعباس و قشم و مناطق جنوب کشور و شنا کردن تو دریا رو تجربه میکردم.بخصوص اینکه من تو شیراز زندگی میکنم و با کمتر از ۵ ساعت رانندگی به دریا میرسم. همین عشق و علاقه بود که باعث شد آروم آروم لوازم و تجهیزات شنا و غواصیم رو تکمیل کنم و همیشه آرزوی سفر به مالدیو یا سیشل رو داشته باشم.اما با توجه به قیمت های نجومی این تورها (حداقل ۷ یا ۸ میلیون تومان) هیچوقت حتی فکرشم نمیکردم که برم.

یه روز به صورت اتفاقی تو اینترنت با سایتی آشنا شدم که بلیط همه ایرلاین ها رو واسه همه مسیرها یکجا نشون میداد. چند روزی قیمت بلیط به جاهای مختلف رو چک کردم که یهو متوجه شدم قیمت بلیط تهران به مالدیو اونم با پرواز الاتحاد تخفیف خورده و شده ۱۷۵۰۰۰۰ تومن.

وقتی شرایط کنسلیش رو بررسی کردم دیدم فقط ۱۵۰۰۰۰ تومن هست و با خانومم مشورت کردیم و تصمیم گرفتیم بگیریمش. یا میشه بریم یا اینکه نمیشه و کنسل میکنیم. خلاصه رفتیم یه آژانس هواپیمایی و بلیط رو خریدیم. درست ۲ ماه و نیم وقت داشتیم واسه رزرو هتل.

تازه شروع کردیم اطلاعات کسب کردن راجع به سفر به مالدیو و هتل هاش و هزینه هاش. چند تا آژانس رفتیم واسه رزرو هتل که فقط اونها با چند تا هتل خاص تو مالدیو قرارداد داشتند مثل سان آیلند و پارادایس ایلند و … که هم فوق العاده گرون بودن هم وقتی سودشون رو روی رزرو اضافه میکردن خیلی میشد. به همین دلیل به فکر افتادیم تا خودمون اقدام به رزرو هتل کنیم. شروع کردیم به چک کردن قیمت هتل تو سایت های مختلف از جمله booking.com یا hotels.com و قیمت های مختلف رو چک کردیم و بعد چند تا رو انتخاب کردیم و بهشون ایمیل زدیم و توضیح دادیم که بلیط گرفتیم ولی credit کارتی نداریم واسه رزرو و فقط میتونیم بیایم همونجا حساب کنیم.

در عین ناباوری دیدم که تقریبا همه هتل ها جواب دادن و گفتن ایرادی نداره و حتی ووچر هتل هم میفرستن واسمون و پول رو وقتی رسیدیم بهشون بدیم. شروع کردیم تحقیق در مورد هزینه های داخلی مالدیو. باید بگم که تو سفر به مالدیو باید خیلی مراقب هزینه ها بود چون اگه مواظب نباشی فوق العاده هزینه های سفرتون زیاد میشه. مثلا واسه ترنسفر داخلی از فرودگاه تا جزیره و هتلتون از نفری ۲۰ دلار میشه تا نفری ۵۰۰ دلار که از هزینه هتل هم جداست. بستگی داره به کدوم منطقه و با چی ترنسفر میکنید.

قایق های فری خیلی ارزون، قایق های تندرو ویژه متوسط و مسافرت داخلی با هواپیماهای روی آب خیلی گرون میشن. پس موقع رزرو هتل خیلی مراقب هزینه ترنسفرتون باشید. ما یه هتل توی منطقه vaavu انتخاب کردیم که تقریبا ۸۰ کیلومتر با پایتخت فاصله داشت و بزرگترین سایت های مرجانی مالدیو رو داشت . هزینه ترنسفر هر نفرمون با قایق تندرو ۱۳۰ دلار شد و با قایق تندرو یک ساعت و نیم طول کشید که تجربه ای فوق العاده بود.

خلاصه هتلی رو تو جزیره thinadhoo رزرو کردیم و خودشون بهمون پکیجی رو پیشنهاد دادن که همراه با صبحانه، ناهار و شام و دو تا پکیج تور یکی romantic dinner و یکی دیگه private island بود. خلاصه با همین هتل اوکی کردیم و واسمون ووچر رو فرستادن. البته شاید بیشتر از 10 تا ایمیل رد و بدل کردیم تا پکیجی که مد نظرمون بود رو واسمون اوکی کردن که همراه با چند تا تور هم بود.

لحظه شماری میکردیم واسه سفر به مالدیو تا روز پرواز رسید. از ابتدای سفر و پرواز با ایرلاین الاتحاد همه چی عالی بود. بدون تاخیر، هواپیمای تمیز و با غذاهای عالی. دیدن فرودگاه ابوظبی هم خالی از لطف نبود. مدت زمان ترنسفز ما تو ابؤظبی هم ۲ ساعت بود و خسته نشدیم. دوباره سوار هواپیما شدیم و به سمت مالدیو حرکت کردیم.

تصویر بیرون هواپیما لحظه نزدیک شدن به فرودگاه ماله خیلی دیدنی بود. تمام جزئیاتی که تا قبل ازین از روی گوگل ارث دیده بودیم واقعا زیبا بود. انقدی این تصویر این همه جزیره کنار هم و از بالا زیباست که خلبان بارها اعلام کرد که میتونید بیرون رو نگاه کنید و از دیدن اینهمه زیبایی های خدا لذت ببرید. لحظه نشستن هواپیما روی فرودگاهی کوچک و وسط اقیانوس هم واقعا دیدنی بود. فرودگاه مالدیو انقدر کوچک هست که اتوبوسی نمیاد دنبال شما و با چند قدم بیرون از هواپیما‌ رفتن میرسید به محوطه فرودگاه.

کارهای ورودیمون رو انجام دادیم و در عین ناباوری وقتی وارد خروجی فرودگاه شدیم هنوز مسئول هتل ما نرسیده بود فرودگاه. از اطلاعات فرودگاه پرسیدیم و گفت نگران نباشید و تقریبا ۲۰ دقیقه بعد رسید. بلافاصله وسایلمون رو ورداشتیم و سوار قایق تندرو شیکی شدیم که بجز ما فقط ۲ نفر دیگه مسافر داشت. مسیرمون خیلی آروم و زیبا بود و با وجود اینکه تقریبا ۱:۳۰ ساعتی طول کشید تا برسیم به جزیرمون همه چی فوق العاده سریع واسمون گذشت. دیدن جزیره های کوچک و بزرگ و دلفین ها توی مسیر واقعا گذر زمان رو برامون از بین برد.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...