آخرین خبرها

فسخ قرارداد واگذاری عمارت مسعودیه

فسخ قرارداد واگذاری عمارت مسعودیه

7bbd942b-0cad-4555-911a-7c0868569389

قرارداد واگذاری عمارت مسعودیه و ابلاغ آن به متولیان فعلی عمارت به طور قطعی فسخ شد.

عمارت مسعودیه دومین خانه نفیس و تاریخی تهران پس از كاخ گلستان است كه معماری آن مربوط به دوره قاجار است، این اثر كه در میدان بهارستان واقع شده بیست و هفتم دی ماه سال ۱۳۷۷ به ‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و بنای بسیاری از نهاد‌های فرهنگی كشور در گذشته، در این عمارت گذاشته شده است.

از پنج سال پیش تاكنون، عمارت مسعودیه با مصوبه صندوق احیا و بهره برداری اماكن تاریخی و فرهنگی كشور به منظور مرمت، احیا و بهره برداری به بخش خصوصی یعنی شركت سرمایه گذاری عظام واگذار شد.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق احیا بیان كرد كه تصمیم فسخ قرارداد واگذاری این بنا به بخش خصوصی كه در حال حاضر متولی آن است اتخاذ و این تصمیم دیروز به شركت مذكور ابلاغ شده است.

صندوق احیا و بهره‌برداری از اماكن تاریخی و فرهنگی موسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران است.

تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت‌های قانونی سرمایه‌گذاران، تعیین كاربری و اعطای مجوز بهرهبرداری از اماكن تاریخی و فرهنگی كشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط، حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناها و اماكن تاریخی جهت توسعه ظرفیت های فنی و مهندسی در این زمینه، اعطای تسهیلات حمایتی به بهره‌برداران و انجام سایر امر مرتبط با توسعه و تقویت احیا و بهره‌برداری اماكن تاریخی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله وظایف و اختیارت صندوق احیا است.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *