آخرین خبرها

موزه پرتوريا ميزبان هفته فرهنگي ايران مي‌شود

موزه پرتوريا ميزبان هفته فرهنگي ايران مي‌شود

82056670-70690579.jpg (450×269)

رايزن فرهنگي كشورمان در آفريقاي جنوبي، در ديدار با رييس موزه هنر پرتوريا مقرر كردند تا هفته فرهنگي ايران به طور مشترك در اين موزه برگزار شود.

شهروز فلاحت ‌پيشه در ديدار با ديرك اوخما، ضمن معرفي كوتاه اهداف رايزني فرهنگي ايران در آفريقاي جنوبي، فرصت‌هايي را براي همكاري در حوزه‌هاي مورد علاقه موزه هنر پرتوريا پيشنهاد كرد.
رايزن فرهنگي كشورمان همچنين با اشاره به امضاي برنامه مبادلات فرهنگي هنري كه در سفر اخير رييس جمهوري آفريقاي جنوبي به تهران ميان دو كشور به امضا رسيد، مفاد مندرج در آن را تسهيل‌ كننده توسعه روابط فرهنگي ايران و آفريقاي جنوبي دانست.
فلاحت‌ پيشه در ادامه با پيشنهاد برگزاري روزي به نام ايران در اين موزه، برپايي نمايشگاه صنايع دستي ايراني در كنار يك نشست معرفي اجمالي هنر تجسمي در ايران با حضور مسئولان موزه و ديگر نهادهاي مرتبط با موضوع هنرهاي تجسمي را اقدامي آغازين در انجام برنامه‌هاي مشترك طرفين معرفي كرد.
رييس موزه هنر پرتوريا نيز با ابراز خرسندي از اين ديدار با معرفي ظرفيت‌هاي اين موزه و امكانات موجود در آن، آمادگي خود را براي همكاري در موضوعات مشترك مورد علاقه اعلام كرد.
ديرك اوخما، با استقبال از امضاي برنامه مبادلات فرهنگي هنري دو كشور، آمادگي اين موزه را در اين مسير عنوان داشت.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دو طرف توافق كردند تا در آينده‌اي نزديك در اين خصوص اقدام و در يك برنامه همكاري مشترك در خصوص برگزاري هفته فرهنگي ايران در اين موزه برنامه‌ريزي كنند.
همچنين امكان برقراري ارتباط و تعامل ميان موزه هنرهاي پرتوريا با موزه‌هاي ايراني مانند موزه هنرهاي معاصر تهران و نيز فرهنگستان هنر و ديگر مجموعه‌هاي تخصصي دانشگاهي و پژوهشي در ايران، از ديگر مباحث طرح شده از سوي رايزن فرهنگي كشورمان در اين ديدار بود كه با استقبال طرف آفريقايي مواجه شد.
موزه هنرهاي پرتوريا داراي 5 سالن اصلي نمايشگاهي و يك سالن نشست عمومي با امكانات نمايش فيلم و برگزاري سخنراني و در كنار آن مجموعه‌هاي متنوعي از هنرهاي تجسمي هنرمندان آفريقاي جنوبي است كه همه روزه مورد بازديد علاقمندان و نيز بخش قابل ملاحظه‌اي از جمعيت دانش‌آموزي شهر پرتورياست.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *