آخرین خبرها

ثبت آثار و مفاخر ایرانی-اسلامی در یونسكو ضروری است

ثبت آثار و مفاخر ایرانی-اسلامی در یونسكو ضروری است

82058989-70694874.jpg (383×246)

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینكه اخیرا برخی كشورها از یونسكو در خواست داشته اند كه آثار و مفاخر ایرانی از جمله نوروز، مولوی و نقوش فرش را به نام كشور خود ثبت كنند، گفت: ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حفظ و ثبت این آثار در یونسكو تلاش كند.

الهام امین زاده عصر دوشنبه در آیین اختتامیه ششمین همایش ملی مالكیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط اظهار داشت: این همایش بسیار مهمی است زیرا درباره حفاظت و حمایت از اندیشه ها و خلاقیت های ایرانی و بشری است و لازم است از آنها حفاظت و حمایت كنیم.
وی افزود: در همه حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تلاش های فكری بسیاری در حال شكل گرفتن است كه افراد حقیقی و حقوقی صاحبان آن هستند و در نهایت باید به دنبال امنیت تولیدات صاحبان این آثار باشیم.
امین زاده گفت: بدون حمایت از آثار پدیدآورندگان تولیدات فرهنگی و هنری جریان سرمایه گذاری داخلی و خارجی اتفاق نمی افتد و عناصر مهم توسعه اقتصادی كه بنای اقتصاد مقاومتی هستند، شكل نمی گیرد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: كشور ما با وایپو (سازمان جهانی مالكیت معنوی) و با كارشناسان و مسوولان بین المللی در این حوزه همكاری و هم افزایی های خوبی داشته است.
وی با تاكید بر ضرورت ایجاد رشته های دانشگاهی در حقوق مالكیت معنوی گفت: دوره های عالی تخصص در رشته های جدید حقوق مالكیت معنوی ضروری است و پیوست توجیهی برای ایجاد این رشته ها از سوی متخصصان امر باید ارائه شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: ما امروز علاوه بر محصولات قبلی خود دانش های سنتی و نو و هسته ای داریم كه اطلاعات آنها در فضای مجازی وجود دارد بنابراین تولید و نگهداری آن ضروری است و باید مبادرت به لوایح این قوانین حمایتی داشت.
وی ادامه داد: ما امروزه نقوش فرش و محصولات داروهای گیاهی بسیاری داریم كه نه تنها از نظر فرهنگی و جهانی برای ایران ارزش دارد كه از نظر تولید كار و در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز نقش تاثیرگذاری دارد.
امین زاده گفت: باید از هویت و دستاوردهای ملی خود محافظت كنیم و از جعل برندهای ایرانی و كپی آنها جلوگیری كنیم.
ششمین همایش ملی مالكیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط روز دوشنبه ١٣ اردیبهشت ماه (امروز) با حضور علی جنتی و مصطفی پورمحمدی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری در محل كتابخانه ملی گشایش یافت و با برگزاری چهار نشست علمی به كار خود پایان داد.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *