آخرین خبرها

نقاشی های دیواری فریبنده شهر کبک

11b6678a-2a25-472d-96d9-26dfe1151eb1

در پانزده سال گذشته تعداد نقاشی‌های دیواری شهر کبک افزایش پیدا کرده است. این نقاشی‌ها اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی و بخش مهمی از میراث این شهر تبدیل شده‌اند. برای دیدن این نقاشی‌ها در ادامه‌ی این مطلب با کجارو همراه باشید.

نقاشی‌های دیواری شهر کبک کانادا، که تاریخچه‌ی شهر و ساکنان آن را به تصویر می‌کشند، بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ به منظور گرامیداشت تاریخ چهارصدساله‌ی این شهر، اجرا شده‌اند. گرچه این آثار تقریبا جدید هستند، به یکی از میراث هنری و فرهنگی شهر تبدیل شده‌اند.

نقاشی La Fresque des Québécois اولین نقاشی دیواری بود که در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد. این نقاشی در کنار کاخ سلطنتی روی دیوار Soumande House در خیابان نتردام واقع شده است. این نقاشی ۴۲۰ مترمربعی با به تصویر کشیدن شخصیت‌های کلیدی شهر از جمله ساموئل دو شامپلن (کاشف فرانسوی و بنیان‌گذار شهر کبک)، ماری گویار، لرد دوفرین و فلیکس لکلر به تاریخ این شهر ادای احترام می‌کند.

تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های معماری شهر نیز در این نقاشی به تصویر کشیده شده‌اند؛ بناهایی از جمله خانه‌های تاریخی کاخ سلطنتی، پلکان‌هایی که بخش‌های بالایی و پایینی شهر را به هم متصل می‌کنند، دیوار اطراف شهر قدیم کبک و عناصر فرهنگی چون نشان‌های مخصوص و کارناوال زمستانی کبک. در نهایت این نقاشی‌ها نمایانگر زندگی اجتماعات فرهنگی مختلف ساکن در این شهر هستند که از میان آنها سرخپوستان، ساکنان بریتانیایی و فرانسوی و مهاجران ایرلندی را می‌توان نام برد.

11b6678a-2a25-472d-96d9-26dfe1151eb1

11b6678a-2a25-472d-96d9-26dfe1151eb1

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *