آخرین خبرها

برج‌هایی که مانند برج ایفل به جاذبه گردشگری تبدیل شدند

برج‌هایی که مانند برج ایفل به جاذبه گردشگری تبدیل شدند

برج ایفل در سال 1889 به عنوان ورودی نمایشگاه جهانی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب کبیر فرانسه با ارتفاع 300 مترساخته شد و هیچ کس تصور نمی‌کرد که این بنا روزی به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم جهان تبدیل شود. امروزه 125 سال است که مردم از سراسر جهان برای دیدن این برج به کشور فرانسه و شهر پاریس سفر می‌کنند.

با این‌حال برج‌های دیدبانی بسیاری در تمام دنیا وجود دارند که با آنتن‌های بلند به عنوان یک قطب ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرند و امروزه خود به نوعی جاذبه گردشگری بدل شده اند. برای تجلیل از دیگر شاهکارهای معماری و مهندسی جهان که به اندازه برج ایفل شناخته شده نیستند در اینجا 15 عدد از بلندترین و منحصربه‌فردترین برج‌های دیدبانی جهان را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این برج‌ها در یک مورد با یکدیگر مشترک هستند و آن ارائه چشم‌اندازی بی‌نظیر و فوق العاده گسترده از مناظر اطراف است.

برج آرسلورمیتال اربیت لندن – ArcelorMittal Orbit

این برج دیدبانی که تلفظ نام آن بسیار سخت است در شهر لندن انگلستان ساخته شده و طراحی آن توسط هنرمندان مشهور آنیش کاپور و سیسیل بالموند از شرکت مهندسی Arup انجام گرفته است. برج آرسلورمیتال اربیت هم یک برج دیدبانی و هم یک مجسمه هنری محسوب می‌شود. این برج 376 فوتی بلندترین مجسمه بریتانیا و بزرگ‌ترین اثر هنری عمومی است که در پارک المپیک لندن قرار دارد و مانند بسیاری از آثار مهم هنری دیگر جهان، دارای طرفداران و منتقدانی است.

برج آرسلورمیتال اربیت از 2000 تن فولاد بازیافت شده ساخته شده و نماد المپیک 2012 لندن است. این برج عظیم که ساختاری مارپیچ دارد دارای آسانسورهای بزرگی است که در هر ساعت حدود 700 نفر را جابجا می‌کند. همچنین 455 پله دارد که با بالارفتن از آن می‌توانید نمایی گسترده از پارک زیبای المپیک لندن داشته باشید.

1

برج بلک پول – Blackpool Tower

برج بلک‌پول با ارتفاع 518 فوتی در تفریح‌گاه ساحلی بلک پول در شمال غربی کشور انگلستان قرار دارد. این برج که در سال 1894 و 5 سال قبل از برج ایفل ساخته شده، زیاد شناخته شده نیست. برج بلک پول از فولاد و آهن ساخته شده و در کنار بناهای دیگری چون بیگ بن، پل برج و باغ گنوم داون از جمله جاذبه‌های گردشگری کشور انگلستان محسوب می‌شود.

برای رفتن به بالای برج بلک پول می‌توانید از آسانسور استفاده کنید و با رسیدن به عرشه برج که کف آن از شیشه ساخته شده از مناظر اطراف دیدن کنید. مجموعه‌ای که در زیر برج بلک پول قرار دارد به اندازه خود برج شهرت دارد و شامل تالار رقص و سیرک می‌باشد. با این که آکواریوم ، مرغداری و دامداری دکتر کاکر که قبلا در این محل بوده از بین رفته‌اند اما این برج همچنان یکی از مهیج‌ترین نقاط گردشگری کشور انگلستان محسوب می‌شود.

11b6678a-2a25-472d-96d9-26dfe1151eb1

برج کانتون گوانجو – Canton Tower

این روزها نسل جدید ساختمان‌های عجیب و غریب کشور چین توجه بسیاری از مردم را به خود جلب نموده و بنایی مانند برج کانتون نیز به یکی از این آثار دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور چین تبدیل شده است. این برج چند‌منظوره در بالای رود مروارید در شهر گوانگجو ساخته شده است. برج کانتون شب‌ها با روشن‌شدن چراغ‌های ال-ای-دی نمایی زیبا و رویایی پیدا می‌کند و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این برج از سال‌ 2009 تا 2010 بلندترین برج جهان بود تا این‌که برج مخابراتی اسکای تری (Skytree) در ژاپن وارد صحنه شد.

برج کانتون اکنون سومین برج بلند جهان و بلندترین ساختمان چین است. این برج که 600 متر ارتفاع دارد دو برابر بلندتر از برج‌هایی چون ژونگیونگ (Zhongyuan Tower ) با ارتفاع 388 متری و برج ماکائو (Macau Tower) با ارتفاع 305 متری است. برج کانتون که ظاهری کمرباریک و منحصر به فرد دارد، طی آماده شدن کشور چین برای میزبانی بازیهای آسیایی سال 2010 تمکیل شد. این برج تلویزیونی، دو رستوران گردان بزرگ دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از داخل و خارج آن به تماشای مناظر اطراف بپردازند.

11b6678a-2a25-472d-96d9-26dfe1151eb1

برج سی ان تورنتو – CN Tower

کشور کانادا از دهه 1970 تمایل بسیار زیادی برای داشتن یکی از برج‌های بلند جهان داشت تا این‌که در سال 1976 برج مخابراتی سی ان در تورنتو ساخته شد. این برج 553.3 متر ارتفاع دارد و پس از برج خلیفه دبی، دومین برج بلند جهان است. تا به امروزه برج سی ان بلندترین ساختمان نیم‌کره غربی بوده و به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان مدرن شناخته می‌شود.

این برج دارای کف شیشه‌ای و یک رستوران گردان 360 درجه بزرگ است. همچنین آسانسور شیشه‌ای، نمای بیرونی مزین به چراغ‌های ال ای دی کم‌مصرف و در نهایت یک راهرو با عرض 1.5 متر در نمای خارجی برج برای پیاده ‌روی همراه با طناب‌های نگه دارنده. اگر تصمیم گرفتید به برج سی ان کانادا سری بزنید حتما به اسکای‌پد (SkyPod) نیز سری بزنید؛ قسمتی زیر آنتن مخابراتی برج سی ان که در آن‌جا می‌توانید تمام دریاچه اونتاریو و روچستر را ببینید.

4

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *