آخرین خبرها

چطور یک شب در طبیعت بمانیم؟

چطور یک شب در طبیعت بمانیم؟

6

هیچ کس نمی تواند منکر لذتی شود که یک شب خوابیدن در چادر و یک روز کامل در هوای آزاد زندگی کردن دارد. نوروز فرصت خوبی است تا دست خانواده تان را بگیرید و آنها را از تجربه یک سفر طبیعت گردی بهره مند کنید.

برای ترتیب دادن چنین سفری، باید چند نکته ساده را از قبل بدانید و بعد به کوه و دشت و دمن بزنید.

1- کمپ زدن در طبیعت به وسایل بیشتری نسبت به سفرهای عادی احتیاج دارد. کوله پشتی، کیسه خواب، چادر، آب، غذای مناسب، نقشه منطقه، قطب نما یا جی پی اس، انبر دست چند کاره، سوزن و نخ، ناخن‌گیر، سوت، کفش مناسب پیاده روی، جعبه کمک‌های اولیه، الکل جامد، مواد ضد عفونی‌ کننده، چاقو، چراغ قوه، باطری، کبریت، فوم برای زیر کیسه خواب‌ها، فندک، از آن دسته وسایلی است که همیشه باید در هر سفری که به طبیعت دارید همراهتان باشد.

2- پیشنهاد می کنیم یک دوربین عکاسی، دوربین دوچشمی و وسایل پخت و پز هم همراهتان ببرید. این ها به شما کمک می کنند تا با خیال راحت در طبیعت لم بدهید و از فضای اطرافتان لذت ببرید.

– بسته به این که به کجا سفر می کنید، کجا کمپ می زنید و چه مدتی در طبیعت اقامت دارید به این ابزارها نیاز خواهید داشت: کیت مار گزیدگی، کیسه بقا، چادر ضد آب و باد، گاز مایع به میزان 2 برابر مصرف، چراق قوه‌های بزرگ شارژی- باتری، تبر، بیل، کلنگ و چاقوی کمپی، بی‌سیم و موبایل ماهواره‌ای وسایل دفاع شخصی، صندلی‌های جمع شو، دستگاه تصفیه آب، چسب لاستیک و فلز، کلمن، شمع دیر سوز، کبریت ضد آب و باد و….از میان این وسایل کیسه خواب، چادر، غذا و آب از مهمترین وسایلی است که در سفر به طبیعت بایستی به آن توجه کرد.

4- برای کسانی که می‌خواهند در کوهستان و یا کویر شب را سپری کنند کیسه خواب یکی از لوازم ضروری است. کیسه خواب‌ها بر حسب مواد مصرف شده در تهیه آنها و براساس قابلیت نگهداری دما و یا به عبارتی بهتر قابلیت مقاومت در برابر سرما تقسیم بندی می‌شوند.

کیسه خواب‌هایی که در آن از پر استفاده شده باشد گرم‌تر از سایر کیسه خواب ها هستند. این نوع از کیسه خواب‌ها بر اساس درصد پر استفاده شده در آن نسبت به ساقه و کرک گرم‌تر و سبک‌تر است. البته این نوع از کیسه خواب‌ها برای مناطق مرطوب و بارانی چندان کارایی مطلوب ندارند.

توجه داشته باشید که کیسه خواب وسیله‌ای است که در سفرهای تور‌های طبیعت‌گردی نیز به آن احتیاج است و به نوعی جزو وسایل شخصی به حساب می‌آید. سایر وسایل را می‌توانید به دلخواه تامین کنید.

5- چادرها نیز انواع مختلفی دارد و بسته به منطقه‌ای که به آنجا سفر می‌کنید نوع آن فرق می‌کند. ولی معمولا توصیه می‌شود چادری بگیرید که ضد آب بوده و به راحتی باز و بسته شود. اینجا هم قیمت‌ها قدرت انتخاب‌ها را تعیین می‌کنند.

6- برای چادر زدن تا آنجا که امکان دارد سعی کنید یک جای امن انتخاب کنید. در عمق دره‌ها، در مسیر سیلاب‌ها و نزدیکی رودها، در شیب‌های تند، نزدیکی آتش، در معرض وزش شدید باد و جایی که حیوانات و حشرات خطرناک وجود دارند کمپ نزنید.

7- اگر گروهی سفر می‌روید و چند چادر دارید حتما چادرها را نزدیک به ‌هم و به صورت دایره و یا نیم دایره برپا کنید. پیش از برپا کردن چادر سطح زیر آن را تا جایی که می‌توانید صاف کنید. اگر احتمال باران می‌رود دور چادر را شیار باریکی بکنید. با این روش آب را به راهی که می‌خواهید هدایت کرده‌اید. کف چادر حتما زیر‌انداز بیاندازید تا هم سرمای زمین را تا حدودی بگیرد و هم از آسیب رسیدن به چادرتان جلوگیری کند. شب‌ها بعد از هر ورود و خروج از چادر برای جلوگیری از ورود حشرات زیپ توری آن را ببندید.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *