آخرین خبرها

قبرستان شگفت انگیز نیروی هوایی شوروی

قبرستان شگفت انگیز نیروی هوایی شوروی

ef26390c-7bc5-4f24-a929-4bd48758f632

قبرستان قدیمی مربوط به خلبانان کشته‌ شده شوروی در جنگ است که با طراحی جالب در دل جنگل‌های شمال استونی ساخته شده است. با کجارو همراه باشید تا با هم سری به این یادگار باقیمانده از دوران اشغال استونی بزنیم.

این قبرستان نیروی‌ هوایی شوروی، در محله کوچک آماری (Ämari) در شهرستان هرجو (Harju) واقع در شمال کشور استونی است که در نزدیکی پایگاه هوایی آماری قرار گرفته است. در این گورستان قبرهای خلبانان شوروی وجود دارد که در دوران اشغال استونی کشته‌ شده‌اند. همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید روی قبر آن‌ها، دُم هواپیمای جنگنده روسی قرار داده ‌شده است. برخی عقیده دارند که این‌ها قطعات همان هواپیماهایی هستند که در جنگ حادثه‌ دیده‌اند، اما ثابت کردن این حرف کار بسیار مشکلی است و این احتمال وجود دارد که از هواپیماهای فرسوده دیگر گرفته ‌شده باشند. این گورستان احتمالا بعد سال ۱۹۴۵ روی قبرستانی قدیمی‌تر که آن‌ هم مربوط به کشته‌شدگان جنگ بوده ساخته شده است (البته بعضی گزارش‌ها می‌گویند که اولین تشیع جنازه در این قبرستان جدید در سال ۱۹۴۹ انجام شده است.)

اگرچه امروزه استونی یک کشور دموکراتیک مستقل است، اما هنوز هم به‌ خوبی از این قبرستان عجیب نیرو هوایی شوروی که در دل جنگل قرار دارد نگهداری می‌شود.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *