آخرین خبرها

بی اتاق ماندن گردشگران خارجی به خاطر همایش‌ های وقت نشناس

بی اتاق ماندن گردشگران خارجی به خاطر همایش‌ های وقت نشناس

photo_2016-05-02_09-09-33

با برگزاری همایش‌های وقت‌نشناس، گردشگران خارجی به دلیل برگزاری همایش و کنفرانس‌ها، بی‌اتاق مانده‌اند.

ساماندهی تقویم نمایشگاهی ازجمله چالش‌هایی که سال‌هاست از سوی فعالان گردشگری بر لزوم توجه به آن تأکید می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های متعدد در فصول پرمسافر و به‌تبع آن پرشده هتل‌ها و نبود جا برای اقامت گردشگران خارجی است.

باوجودآنکه سال‌هاست بر لزوم ساماندهی تقویم نمایشگاهی تأکید می‌شود اما این امر تاکنون بدون نتیجه باقی‌مانده است. چنانکه در اردیبهشت که به قول فعالان گردشگری فصل پیک سفر است، هتل‌های شهرهایی مانند تهران و اصفهان که به‌نوعی مقاصد اصلی گردشگران خارجی هستند پرشده‌اند و بسیاری از مسافران بدون جا باقی‌مانده‌اند.

«جمشید حمزه زاده» رئیس جامعه هتلداران ایران دراین‌باره گفت:

با وجود آنکه بارها به نبود برنامه‌ مدون درخصوص برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در فصول پرمسافر اعتراض کرده‌ایم اما این امر مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و همچنان شاهد برگزاری همایش‌های متعدد در فصول پرمسافر هستیم.

به گفته او، این امر تا جایی پیش رفته که در حال حاضر در اردیبهشت ماه شاهد برگزاری بیش از ۱۰ همایش، اجلاس و نمایشگاه به‌طور هم‌زمان در تهران هستیم. این هم سبب شده تا ظرفیت هتل‌ها تکمیل شود و حتی هتل‌های یک ستاره نیز جایی برای اقامت گردشگران خارجی نداشته باشند. چنانکه روزانه چندین مورد تماس برای پیدا کردن ظرفیت خالی برای اقامت گردشگران خارجی دارم اما نمی‌توان پاسخ مثبت به آن داد.

برگزاری سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی، سلولوزی و …، دومین نمایشگاه بین‌المللی پروژه ایران، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع ریلی تنها بخشی از این همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی است که در اردیبهشت ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود و به‌تبع آن شاهد حضور میهمانان بسیار هستیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد که اردیبهشت فصل پرمسافر برای تهران و بیشتر شهرهای کشور است و باید امکانات و شرایطی ایجاد کرد تا به توسعه گردشگری ورودی بیانجامد نه آنکه با پر کردن ظرفیت‌ها جایی برای اقامت گردشگران خارجی باقی نماند. این امر در اصفهان نیز اتفاق افتاده و این روزها شاهد برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌های متعدد در این شهر هستیم. اگر مسئولان تدبیری برای این مهم نیندیشند نمی‌توانیم به توسعه و رونق گردشگری خارجی امید داشته باشیم.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *