آخرین خبرها

آبشار نوژیان خرم آباد؛ مرتفع‌ترین آبشار لرستان

آبشار نوژیان خرم آباد؛ مرتفع‌ترین آبشار لرستان

6-gisom-beach

آبشار زیبای نوژیان که در نزدیکی شهر خرم‌آباد واقع شده است با ۹۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین آبشارهای ایران و مرتفع‌ترین آبشار استان لرستان است. اگر اهل ماجراجویی و سفر به مناطق زیبای طبیعی هستید و به آبشارها هم علاقه دارید با کجارو همراه باشید.

بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ در استان لرستان وجود دارد، که پس از آبشار بیشه، آبشار نوژیان مشهورترین آن‌هاست. این آبشار در ۳۸ کیلومتری جاده‌ی کمربندی خرم‌آباد، در جنوب‌شرقی این شهر یعنی بخش پاپی واقع شده است و با ۹۵ متر ارتفاع و عرض تاج ۵ متر بلندترین آبشار استان لرستان است. آبشار نوژیان بین دو کوه تاف (در شرق و جنوب‌شرقی) و هشتاد پهلو (در جنوب و جنوب‌غربی) و در نزدیکی روستایی قدیمی به همین نام قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه دو فصل بهار و تابستان است، چرا که آب این آبشار از چشمه‌‌های طبیعی بالادست تأمین می‌شود و به همین علت در بهار پرآب‌تر است، اما هر چه به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم (به خصوص در ایام خشکسالی)، از میزان آب و زیبایی این آبشار کاسته خواهد شد و گاهی اوقات هم به کلی به خواب زمستانی فرو می‌رود. عرض آبشار هم تابع کم‌آبی و پرآبی فصل‌هاست. به علت همین تغییر شکل آبشار است که قدیمی‌ها اسم آن را نوژیان یعنی آبِ زنده گذاشته‌اند.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *