آخرین خبرها

کوبر پدی، استرالیا؛ شهر عجیب در اعماق زمین

کوبر پدی، استرالیا؛ شهر عجیب در اعماق زمین

BfNFGRyT9J.jpg (640×480)

کوبر پدی، شهری جالب در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته‌شده است و ساکنان آن از تمامی امکانات یک شهر واقعی برخوردارند. باما در کجارو همراه باشید تا به رمزگشایی از دلایل به وجود آمدن این شهر عجیب و شگفت انگیز بپردازیم.

کوبر پدی شهر کوچکی در شمال ایالتِ استرالیای جنوبی(South Australia) کشور استرالیا است و در ۸۵۰ کیلومتری شمال شهر آدلاید در منطقه‌ی Stuart Highway واقع شده است. این منطقه دارای آب‌وهوای گرم و خشک است و ظاهراً متروکه به نظر می‌رسد. زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آنچه در این شهر می‌بینید تعدادی خانه‌ی پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران ، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در سمت شمال این منطقه ساخته‌شده‌اند. اما این فقط نیمی از شهر است. نیمه‌ی دیگر شهر در زیرزمین و در غارها و تونل‌های وسیعی که داگ‌اوتس (dug Outs) نامیده می‌شوند ساخته‌شده است. ساکنان شهر در این تونل‌های زیرزمینی برای خود، خانه، هتل، کافه و رستوران، کلیسا و سایر قسمت‌های مورد نیاز یک شهر را ساخته‌اند.

در مورد تاریخچه‌ی این شهر زیرزمینی گفته می‌شود که در سال ۱۸۱۵ ایجادشده است. یک پسر چهارده‌ساله به همراه پدرش و یک گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به‌طور اتفاقی سنگ‌های قیمتی اُپال را در این منطقه کشف می‌کند. بعدازاین اتفاق ظرف چند سال صدها جوینده‌ی طلا به این منطقه هجوم می‌آورند و زمین‌های آن را زیرو رو می‌کنند. این افراد خیلی زود متوجه می‌شوند که زندگی بر روی سطح زمین در این منطقه‌ی گرم و خشک بسیارسخت و دشوار است، زیرا در فصل تابستان دمای هوا در این منطقه از ۴۰ درجه‌ی سلسیوس فراتر می‌رود. در این روزهای داغ، رطوبت نسبی هوا ندرتاً به بالای ۲۰ درصد می‌رسد و آسمان منطقه عموماً بدون ابر و دارای آفتاب بسیار سوزان است.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *