آخرین خبرها

صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی در خلیج فارس

صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی در خلیج فارس

 

517036_879.jpg (306×184)

 

 

پروژه‌ی صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور در خلیج فارس با تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست امسال آغاز می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه گردشگری دریایی در سواحل و دریاهای جنوب و شمال کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد و با اشاره به پتانسیل بالای آب‌های جنوبی و شمالی کشور برای جذب گردشگران، گفت:

تاکنون از این پتانسیل آن‌طور که باید بهره‌برداری لازم صورت نگرفته است و مسئولان مربوطه در سازمان‌های دریایی اقدام جدی در این خصوص انجام نداده‌اند.

«پروین فرشچی» گفت که در آب‌های خلیج فارس تعداد زیادی جزیره وجود دارد که ۳۵ مورد آن شناسایی شده است و این جزایر هنوز مورد استفاده‌ی گردشگری قرار نگرفته‌اند.

وی بیان کرد که هنوز راه دسترسی گردشگران به بسیاری از این جزایر وجود ندارد در حالی که می‌توان گردشگران بسیاری را به این جزایر جذب کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد که اقدامات عملی برای تهیه‌ی شناسنامه زیست‌محیطی برای جزایر جنوبی کشور آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری شناسنامه جزایر جنوبی کشور تهیه خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت که تهیه‌ی شناسنامه برای این جزایر یک پروژه‌ی طولانی‌مدت است اما امیدواریم با انجام مطالعات به صورت پیوسته بتوانیم هر چه سریع‌تر به شناسنامه‌ی محیط زیست تک تک جزایر جنوبی کشور دست یابیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین افزود که با تهیه این شناسنامه موقعیت زیست محیطی جزایر مشخص می‌شود و بر اساس آن می توان عملیات حفاظت محیط زیست را متناسب با نیاز هر جزیره انجام داد. همچنین تهیه شناسنامه زیست محیطی جزایر باعث آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم به ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سفر به این جزایر و ایجاد امکانات گردشگری و طبیعت‌گردی در آنجا خواهد شد.

وی افزود که از سوی دیگر، زمانی که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزایر اقدام می‌کنند، با در اختیار داشتن شناسنامه‌ی زیست محیطی جزایر می‌توانیم خیلی سریعتر با بررسی طرح گردشگری ارائه شده، نسبت به اخذ مجوزهای لازم در این جزایر اقدام کنیم.

فرشچی در ادامه بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی در جزایر خلیج فارس تاکید کرد و گفت که باید هر چه سریعتر اقدامات عملی در راستای توسعه گردشگری در سواحل و به ویژه جزایر بسیار منحصر به فرد خلیج فارس صورت گیرد. در حال حاضر بسیاری از جزایر خلیج فارس بکر و دست‌نخورده هستند و به دلیل ناشناخته‌ماندن، طبیعت‌گردان نیز از دیدن آنها محروم مانده‌اند.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *