آخرین خبرها

تاكيد ايران و آذربايجان به توسعه روابط گردشگري

تاكيد ايران و آذربايجان به توسعه روابط گردشگري

به گزارش وزارت فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان، مسعود سلطاني فر در اين ديدار از برگزاري هفتمين همايش جهاني اتحاديه تمدنهاي سازمان ملل متحد توسط آذربايجان ابراز قدرداني كرد و حمايت كشورمان از موضوعات مورد مذاكره در اين همايش از جمله ابتكار جمهوري آذربايجان در زمينه همزيستي مسالمت آميز در جامعه فراگير در دنياي جهاني شده را اعلام كرد.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين با اشاره به اين كه در سالهاي اخير در زمينه توسعه بيش از پيش روابط دو كشور همسايه اقدامات قابل توجه انجام مي گيرد، علاقمندي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط با جمهوري آذربايجان را خاطر نشان كرد.
سلطاني فر همچنين افزايش بيش از پيش سفرهاي گردشگري متقابل ميان دو كشور را يادآور شد و بر ضرورت گسترش همكاري هاي فيمابين در اين زمينه تاكيد كرد.
به گفته معاون رييس جمهوري ايران در ايام نوروزي امسال بدليل مشتركات فرهنگي ، زبان و تاريخ نزديك به 50 هزار شهروند ايراني به جمهوري آذربايجان سفر كردند و همكاري در اين زمينه مي تواند به افزايش ظرفيت هاي گردشگري دو كشور كمك كند .
وي همچنين اين همكاري را از لحاظ ايجاد شرايط لازم براي شناخت هر چه بيشتر مردم دو كشور از يكديگر مهم دانست .
وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان نيز هدف از ميزباني اين قبيل برنامه هاي بين المللي چون همايش جهاني اتحاديه تمدنهاي سازمان ملل را معرفي هر چه بيشتر منطقه و سياست كشورهاي آن عنوان كرد و گفت ، ما تلاش مي كنيم تا به جايگاه كشورهاي ما در جهان توجه شود و جامعه جهاني، كشورهاي ما را بعنوان مكان صلح و ثبات بشناسند .
ابوالفضل قارايوف همچنين با اشاره به توجه خاص سران جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان به روابط دوستي و برادري دو كشور افزود: ما بايد از اين سياست در همه زمينه ها از جمله در حوزه هاي فرهنگي و گردشگري بهره مند شويم .
قارايوف گفت : ما بايد در همه زمينه ها فعاليت مشترك داشته باشيم تا همكاري هاي دو كشور الگويي براي ديگران باشد.
هفتمين همايش جهاني دو روزه اتحاديه تمدنهاي سازمان ملل متحد امروز ( سه شنبه ) طي مراسمي با حضور مقامات و نمايندگان بسياري از كشورهاي عضو سازمان ملل متحد در باكو آغاز به كار كرد .

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *