آخرین خبرها

پل تاريخي كشكان لرستان مرمت و استحكام بخشي مي شود

پل تاريخي كشكان لرستان مرمت و استحكام بخشي

مي شود

20

به گزارش عصر دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي معاونت ميراث فرهنگي؛ پل تاريخي كشكان درحالي يكي از مهمترين و طولاني ترين پل هاي تاريخي كشور محسوب مي شود كه به دليل سيلاب و بارندگي هاي اخير بخشي از آن تخريب شد.
محمدرضا اسدي با اشاره به تخريب پل تاريخي كشكان در اثر بارندگي هاي اخير گفت: پل كشكان يكي از پل هاي تاريخي مهم ايران محسوب مي شود كه به دليل اهميت آن از دوره قاجار مورد تعمير و مرمت قرار گرفته است.
وي گفت: بارندگي هاي اخير در استان لرستان سبب شده تا طاق و پايه الحاقي اين پل كه مربوط به تعميرات دوره قاجار بوده و اتفاقا از همان زمان از مصالح نامرغوب استفاده شده بود فرو ريزد.
اسدي افزود: برخي اقدامات نسنجيده و غير كارشناسانه در دوره هاي گذشته انجام شده كه اصلاح آن در برنامه مرمتي اين پل قرار گرفته است.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان اظهار داشت: درحال حاضر 3 پايه اين پل تاريخي نيز در معرض خطر است كه به محض فروكش شدن سيلاب مرمت و استحكام بخشي اين پل كه اسكن ليزري آن صورت گرفته و طرح جامع مرمت آن تهيه شده است آغاز مي شود.
سرپرست پل هاي تاريخي لرستان به ثبت 97 پل تاريخي در استان لرستان اشاره كرد و افزود: درحال حاضر حدود 100 پل تاريخي در استان لرستان شناسايي شده كه از اين تعداد 97 پل در فهرست ميراث ملي كشور به ثبت رسيده است. با اين حال اعتبارات ما نسبت به سالهاي گذشته بسيار اندك است و براي حفاظت از اين پل هاي تاريخي نيازمند حمايت هاي ملي و استاني هستيم.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *