آخرین خبرها

افت نرخ بلیت پروازهای چارتری به سبب كاهش تقاضای سفر

افت نرخ بلیت پروازهای چارتری به سبب كاهش تقاضای سفر

افت نرخ بلیت پروازهای چارتری به سبب كاهش تقاضای سفر

فرودگاه مهرآباد

با وجود آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها، به دلیل كاهش تقاضا برای انجام سفرهای هوایی در اردیبهشت و خرداد ماه، قیمت بلیت برخی پروازهای چارتری كاهش یافته است.

 دبیر انجمن شركت های هواپیمایی گفت: با وجود آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها، به دلیل كاهش تقاضا برای انجام سفرهای هوایی در اردیبهشت و خرداد ماه، قیمت بلیت برخی پروازهای چارتری كاهش یافته است.

مقصود اسدی سامانی در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از تعطیلات نوروزی، مسافرت ها در اردیبهشت و خردادماه هر سال كمتر می شود و این مساله بر كاهش تقاضای سفر با هواپیما نیز تاثیرگذار است.

وی یادآوری كرد هرچه عرضه در بازار زیاد شود تقاضا كاهش پیدا می كند.
اسدی سامانی ادامه داد: با توجه به كاهش تقاضا در بازار، شركت های چارتركننده كه هزینه خرید بلیت را به شركت های هوایی پرداخت كرده اند به منظور كسب درآمد بیشتر به فروش بلیت ها با قیمت كمتر وادار شده اند.

** كسب موافقت اصولی از سوی دو شركت هوایی تازه

اسدی سامانی درباره شمار شركت های هوایی كشور گفت: هم اكنون 14 شركت هوایی در كشور داریم. دو شركت نیز موفق شده اند از سازمان هواپیمایی كشوری موافقت اصولی را دریافت كنند.
وی اضافه كرد: پس از اینكه شركت ها موافقت اصولی را دریافت كردند 6 ماه فرصت دارند با تامین ناوگان مورد نیاز پروازهای هوایی خود را آغاز كنند، در غیر این صورت می توانند 6 ماه دیگر آن را تمدید كنند.
دبیر انجمن شركت های هواپیمایی گفت: این دو شركت هم اكنون در حال تامین ناوگان و ایجاد ساختارهای سازمانی هستند تا بتوانند تا در موعد مقرر قانونی پروازهای خود را عملیاتی كنند.
اسدی سامانی درباره تامین ناوگان بیشتر از سوی ایرلاین های ایرانی گفت: بسیاری از شركت های هوایی برای نوسازی ناوگان هوایی خود در حال مذاكره با شركت های اجاره دهنده هواپیما هستند تا بتوانند ناوگان مورد نیاز خود را به صورت اجاره یا اجاره به شرط تملیك تامین كنند.
شركت های هوایی ایران هم اكنون بیش از 260 هواپیما در اختیار دارند كه نزدیك 100 فروند آن زمینگیر است و بقیه در مسیرهای داخلی و بین المللی پرواز می كند.
از نهم آذرماه پارسال در بیش از 170 مسیر داخلی طرح آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی اجرا شد.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *