آخرین خبرها

تاجیکستان دومین کشور دنیا از نظر نرخ رشد گردشگری اعلام شد

تاجیکستان دومین کشور دنیا از نظر نرخ رشد گردشگری اعلام شد

تاجیکستان دومین کشور دنیا از نظر نرخ رشد گردشگری اعلام شد

رشته کوه پامیر در استان سغد تاجیکستان

سازمان جهانی گردشگری یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تاجیکستان را دومین کشور دنیا از لحاظ نرخ رشد صنعت گردشگری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آزادگان تاجیکستان، سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش تحلیلی برای سال 2015 نتیجه گیری کرده است که پاراگوئه، تاجیکستان و نیوزیلند به ترتیب بیشترین نرخ رشد گردشگری را به خود اختصاص داده اند.

در این گزارش آمده است، سال 2015 حدود 414 هزار گردشگر وارد تاجیکستان شدند که در مقایسه با سال قبل از آن 94 درصد رشد داشته است.

این سازمان دلایل توجه سیاحان به تاجیکستان را وجود کوه های زیبای سر به فلک کشیده بدخشان و پیکره بودا دانسته است.

در این گزارش نوشته شده است: «رشته کوه های زیبای پامیر و دیگر منظره های بی نظیر این کشور گردشگران را برای سیاحت به این کشور جلب کرده است. شاهراه معروف ابریشم از قلمرو این کشور می گذرد. در دوشنبه بزرگ ترین پیکره قدیمی بودا نگهداری می شود، که هر گردشگری برای دیدن آن تلاش می کند.»

شکار گوسفند وحشی مارکوپولو و دیگر جانوران نادر و همچنین ماهیگیری در رودخانه «اسکندرکول» و دریاچه سریز از دیگر عوامل جلب سیاحان به تاجیکستان اعلام شد.

دریاچه سیاه موسوم به «کاراکول» در شرق منطقه «پامیر» تاجیکستان با طبیعتی بی نظیر به عنوان یکی از بزرگترین مخازن طبیعی آب ، رازهای فراوانی در خود نهفته است.

منطقه «قراکول» دارای آب و هوای بسیار مرطوب است و آنچه که موجب علاقه گردشگران برای سفر و بازدید از این منطقه شده، طبیعت نسبتا دست نیافتنی و بکر آن است.

دریاچه «کاراکول» نیز اگر چه در روزهای زیادی از سال و گاهی تا اوایل تابستان یخ زده است اما از نظر مسافران، مناظر بکر و وضوح از انعکاس آن ها در آب، تشعشع نور و رنگ دامنه آن از سبز تیره تا آبی لاجوردی خیره کننده است.

در پی سقوط هواپیمای روسیه در مرز ترکیه و سرد شدن روابط دو کشور، شرکتهای سیاحتی روسیه از پذیرایی درخواست سفر به ترکیه خودداری کردند و این موضوع هم باعث شد تا گردشگران روس جلب کشورهای آسیای مرکزی بخصوص تاجیکستان شوند.

شرکت های سیاحتی می گویند، ورود روس ها به تاجیکستان در حال افزایش است، زیرا برای روس ها کشورهای آسیای مرکزی در مقایسه با ترکیه نزدیکتر و از نگاه مالی هزینه کمتری را طلب می کند.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *