آخرین خبرها

خاطرات سفر به ژاپن: فصل هجدهم بيستمين روز اقامت در توكيو

خاطرات سفر به ژاپن: فصل هجدهم بيستمين روز اقامت در توكيو

 

SDC11961
امروز دهم ژوئن است و هوا خيلي خوبست.

يكشنبه سومي است كه در اينجا هستم، سومين آخر هفته‌اي است كه من اينجا زندگي مي‌كنم. امروز دقيقاً 20 روز است كه من در توكيو به سر مي‌برم. نمي‌دانم اين حد يادگيري و پيشرفتي كه در اين مدت تجربه كردم آيا براي حضور در يك كشور خارجي كافيست؟ چون فرد پيشرفت‌گرايي هستم معيار ارزيابي‌ام سطح پيشرفت و ترقي‌ای است که در اینجا تاکنون داشته‌ام.

در این مدت از چندین کتابخانه مختلف در نواحی مختلف از توکیو استفاده کردم. کتابخانه یک جای نیمه دولتی مانند بنیاد ژاپن، کتابخانه ملی توکیو و کتابخانه محلی انتهای خیابان شین جیکو و یوتسویا، آشنایی با سیستم کار این کتابخانه‌ها، بازدید از برخی اماکن و جاذبه‌های گردشگری توکیو، آشنایی با تعدادی از کارآفرینان اجتماعی ژاپنی که برخی در توکیو فعالیت می‌کنند. دو روز پیش با یکی از آنان مصاحبه داشتم این شخص متخصص csr از کمپانی (شرکت) بزرگ گروه NEC  بود شرکتی که به صورت فعال در سطح دنیا خدمات ICT ارائه مي‌كند.
اين مصاحبه به عنوان اولين مصاحبه برايم بسيار جذاب و آموختني بود به نظرم وي فردي تيز و باهوش مي‌آمد از نحوه صحبت كردن و پاسخ دادن به پرسش‌ها توسط او مي‌شد به اين موضوع پي برد. از ورود به كمپاني NEC با مشاهده نظم، برنامه ‌ریزی و همکاری در بین کارکنان و مدیران یک تغییر بینش و نگاه را در خود احساس کردم. دیروز روز سختی بود هوا سرد و بارانی بود و از شب قبلش به طور ممتد باران بارید و من در پی یافتن نشانی محل مناسب برای تعویض مکان بسیار این طرف و آن طرف رفتم. بالاخره موفق شدم ساختمان را بیابم و با صاحبخانه صحبت کنم اما امکانات سوییت را ندیدم.
با خودم به کارهایی که تا امروز در توکیو انجام داده بودم فکر کردم؛ یکی یکی همه چیز به ذهنم آمد: شرکت در مهمانی سوشی پارتی در دانشگاه واسدا، شرکت در برنامه سخنرانی بنیاد ژاپن و دانشگاه واسدا و سفارت سوئد، دیدن کردن از پارک ملی گیوئن، دیدن از فروشگاههای برند شین جیکو، رفتن به کتابخانه ملی توکیو، مصاحبه با کارآفرین اجتماعی ژاپنی، مراجعه به سفارت ایران در توکیو، دیدن کردن از رودخانه اطراف شیبویا در اطراف ایستگاه یوتسویا، دیدن از temple town، بازدید از 2-3 فستیوال مکتب شینتو و شراین، دیدن از معابد اطراف دانشگاه واسدا و همین طور پارک حوالی دانشگاه از اماکنی بود که من از آن دیدن کردم.
برای فردا و آغاز هفته بعد برنامه یافتن مکان مناسب برای اجاره و زندگی و ادامه مصاحبه با کارآفرینان.

az

همچنین بخوانید

خاطرات سفر به ژاپن فصل پانزدهم ـ روز قبل از مصاحبه با اولين كارآفرين اجتماعي ژاپني

خاطرات سفر به ژاپن فصل پانزدهم ـ روز قبل از مصاحبه با اولين كارآفرين اجتماعي ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *