آخرین خبرها

سفری جذاب به روستای چوبی در دل کوهستان

سفری جذاب به روستای چوبی در دل کوهستان

photo_2016-03-02_00-43-32

در 35 کیلومتری جنوب شهر شفت روستایی به چشم میخورد که که اگر چه «امامزاده ابراهیم» نام داره اما بیشتر به «شازده ابراهیم» یا «شاهزاده ابراهیم» معروفه.روستایی که خانه های چوبی اش پذیرای میهمانان و گردشگران در منطقه ای ییلاقی و زیباست.

روستایی با خانه های چوبی:
یکی از مهمترین شاخصه های این روستا (شاید هم مهمترین!) ساخته شدن اغلب خانه های آن از چوب است.

بعضی از خانه ها قدمتی چند ده ساله داره و برخی هم جدیدا ساخته شده.خانه های قدیمی عمدتا از چوب ساخته شده و فاقد درب و پنجره هستند. معماری خانه ها به شکلی است که از طرفین باز بوده و بعضا توسط پارچه و یا گونی و یا توسط مسافران پوشیده میشود.این خصوصیت شعاع وسیع دید برای مشاهده مناظر اطراف و همچنین شنیده شدن صدای رودخانه را برای اهالی به ارمغان می آورد.در برخی خانه های جدید دیگر اثری از چوب نیست و در بعضی هم اسکلت خانه بتنی و سایر اجزا چوبی ساخته میشود.
راه رفتن در خانه های چوبی روستا و شنیدن صدای به هم ساییده شدن چوب ها و ستون ها خیلی زیباست.در و دیوار این خانه ها هم مملو از یادگاری ها و آثاری است که از مسافران آن به جا مانده.
مسیرد دسترسی :
شهر شفت در فاصله یک ساعت از شهر رشت قرار گرفته،برای رسیدن به شاهزاده ابراهیم از شهر شفت به سمت جنوب حرکت کرده و پس از رسیدن به چهار راه احمدسرگوراب مسیر سمت چپ را تا «چوبر» ادامه میدهیم.(این شهر را با «چوبر» تالش اشتباه نگیرید)

photo_2016-03-02_00-43-36
با ادامه مسیر به سمت جنوب یک راه فرعی سمت راست از جاده منشعب میشود که با تابلو «امامزاده اسحاق» مشخص شده،مسیر سمت راست پس از 15 کیلومتر به امامزاده اسحاق و مسیر مستقیم پس از 20 کیلومتر و عبور از جنگل های زیبا و سر سبز گیلان به روستای شاهزاده ابراهیم میرسید.
فاصله این منطقه از تهران حدود 360 کیلومتر و از شهر شفت 35 کیلومتر است.

چنانچه از تهران مستقیما قصد سفر به شاهزاده ابراهیم را دارید نیازی به گذشتن از شهر رشت نیست،در آزادراه قزوین-رشت بعد از امامزاده هاشم بعد از پلیس راه بلافاصله وارد جاده فومن شده و از این مسیر راهی شفت شوید.

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *