آخرین خبرها

نیاگارای ایران آبشار زیبای پیران

نیاگارای ایران آبشار زیبای پیران
photo_2016-03-02_00-34-44
ریجاب ،منطقه ایی بهشتی
منطقه ی ریجاب پر از دیدنیه نمیشه در یک خط با دو تصویر زیبایی های این بهشت گمشده را به تصویر کشید پیشنهاد میکنیم بهار و تابستان این  منطقه را از دست ندهید  قصد داریم  یکی از بلندترین آبشارهای ایران  معروف به نیاگارا را ببینیم .
.110 کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه در مسیر کرند غرب به سر پل ذهاب، رفته رفته کوهستانی عجیب نمایان می‌شه  سپس  آبشار زیبای پیران مشخص میشه
نیاگارای ایران در همین نزدیکی/ سقوط 180 متری آب از بلندای آبشار “پیران”.
آبشار ریجاب یا پیران یکی از بلندترین آبشارهای ایرانه  آبشار ریجاب در قسمت شمال غرب شهرک ریجاب و در روستای ژالکه واقع شده و یکی از بلندترین آبشارهای ایران محسوب می شه.  از زیبایی های خارق العاده اینجا نمیشه قلم فرسایی کرد باید آمد و دید .
قسمت بالای این آبشار روستایی با نام ژالکه و در قسمت پایین این آبشار با عبور از دره هونه روستای پیران قرار داره. روبروی همین آبشار، آبشار زیبای دیگری قرار داره
آبشار ریجاب” پیران”، آبشاری سه طبقه  و آپارتمانیه که دو طبقه بالایی آن بسیار بلند و طبقه پایینی کوتاهتره، به گونه ای که طبقه سوم آبشار پیران در زیر درختان قرار گرفته و از بالا دیده نمی شه اختلاف ارتفاع آبشار پیران در نقطه بالا و پایین طبقه سوم، نزدیک به 180 متره به همین خاطر در زمره بلندترین آبشار ایران و نیاگارای ایران لقب گرفته است.

photo_2016-03-02_00-35-06

در پایین آبشار  ریجاب”پیران”، روستای پیران  در دره ایی سرسبز و بسیار زیبا قرار گرفته که سرسبزی آن از آب این آبشار که از منطقه ریجاب می آید نشات میگیره و  مملو ازباغهای انجیر، زردآلو و اناره.
این جا طراوات موج میزند جنگلهای انبوه و متراکم درختان بلند و زیبای چنار، تبریزی و گردو، چشم اندازهای بسیار زیبا،
راستی برای دیدن نمای کامل و دورتر آبشار ریجاب باید به روستای ژالکه ریجاب رفت.هم دورنمای آبشار را میبینید هم میتونید تصاویر زیبا بگیرید.
مسیر دسترسی به آبشار پیران را از دو طریق امکان پذیره ؛مسیر نخست، روستای پیران در 10 کیلومتری سرپل ذهابه.مسیر دوم از طریق روستای ژالکه در منطقه ی ریجاب .
بهار و تابستان بهترین فصل  برای سفر به  این  منطقه ی گردشگری با آب و هوایی معتدل و کوهستانیه.

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *