آخرین خبرها

سفر به استان بوشهر

سفر به استان بوشهر

 

سرزمین نخل و شروه‌های خلاق
بوشهر ؛ قلمرو مروارید ، نفت ، گازو لنج

photo_2016-02-16_20-05-01

استان بوشهر از شمال به استان خوزستان و قسمتی  از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج فارس محدود میشه.
استان بوشهر مشتمل بر 8 شهرستان، 17 بخش، 13 شهره،. شهرستان‌های استان بوشهر عبارتند از: بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، کنگان و گناوه.
 بیشتر بدانیم
استان ساحلی بوشهر  دارای بیشترین ساحل ومرز با خلیج فارسه  یعنی بیش از 700. کیلومتر ساحل بکر  ودیدنی داره  همچنین دارای شهرها وروستاهای بندری متعدد و جزایر دیدنی و شگفت بندرهای صیادی و تجاری، سکوی های نفتی، پارک های ملی دریاییه  زیباترین گنبد نمکی خاورمیانه  در استان بوشهره و جزایز زیبای غیر مسکونی از جمله جزیره نخیلو که بهشت پرندگانه  پس همراه ما شوید  تا سفری خاطره انگیز در استان بوشهر را رقم بزنیم.

photo_2016-02-16_20-04-57

جاذبه‌های تاریخی بندر بوشهر در یک نگاه
آب انبار قوام (بوشهر:خیابان خلیج فارس)
خانه قدیمی قاضی (محله بهبهانی بوشهر)
عمارت قدیمی ملک (۵ کیلومتری بوشهر)
منطقه باستانی ریشهر (۸ کیلومتری جنوب بوشهر)
مقبره ژنرال انگلیسی (بوشهر، خیابان امام خمینی)
گورستان شخاب (جنوب بوشهر)
مسجد شیخ سعدون (مرکز شهر بوشهر)
کلیسای مسیح مقدس (مرکز شهر بوشهر)
عمارت های تاریخی  دهدشتی، گلشن، امیریه ،مدرسه باستانی گلستان و سعادت
و عمارت های تاریخی دیگر

 

موزه‌های بوشهر دیدنیست
•  موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس
•  موزه رئیسعلی دلواری در دلوار
•  موزه مردم‌شناسی بوشهر
•  موزه سنگ

photo_2016-02-16_20-04-53 photo_2016-02-16_20-04-49

موزه مردم شناسی  بوشهر  به عنوان یکی از غنی ترین موزه های مردم شناسیه در  بافت قدیم بوشهر محله ی هبهانی قرار داره  این موزه ی دیدنی  گوشه ای از زندگی مردم  استان بوشهر را در زمان های قدیم به نمایش گذاشته تا گردشگران بیشتر با آداب و رسوم مردم  استان بوشهر آشنا شوند. این موزه شامل مجموعه ای از اشیاء و صحنه های ایجاد شده از زندگی بومی مردم استانه و برای شناساندن رفتارهای اجتماعی مردم ایجاد شده.
موزه مردم‌شناسی بوشهر با نام عمارت طاهری  در محله بهبهانی بافت تاریخی بوشهر واقع شده که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسه. این مکان برای اولین شهردار بوشهر به نام “سیادت”بنا گردیده و در آن دوران به بلدیه معروف شد. بعدها شخصی به نام طاهری آن را خریداری کرد و نام طاهری بر این بنا ماندگار گردید.
حیفه تا در ساحل شمالی بندر و محله بهبهانی هستیم،  به  عمارت‌ قدیمی گلشن  بوشهر که اکنون موزه ی سنگ شده ؛ بازمانده دوران  سلطنت قاجاریه ، نرویم؛ بانی و موسس  عمارت گلشن  تاجری بوشهری و معروف به گلشن بوده. این خانه سپس توسط سیدمحمدرضا کازرونی یکی دیگر از تجار بوشهری خریداری و هم‌اکنون در تملک میراث فرهنگی و گردشگری و محل استقرار موزه سنگه.

منبع ایران ما

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *