آخرین خبرها

ایران از ایتالیا به گردشگران جهان سلام می کند

ایران از ایتالیا به گردشگران جهان سلام می کند

 

سی‌وششمین نمایشگاه گردشگری ایتالیا در حالی آغاز به کار کرد که با اجرای برجام، انتظار می‌رود بازار گردشگری ایتالیا روی خوش‌تری به ایران نشان دهد.

index index1
اگرچه در سفر حسن روحانی – رییس جمهور ایران – به ایتالیا برای امضای تفاهم‌نامه گردشگری بین دو کشور فرصتی پیش نیامد، اما تحولات دو سال اخیر در روابط گردشگری ایران و ایتالیا، امیدواری‌های زیادی را از این بازار اروپایی برای فعالان گردشگری کشور به‌وجود آورده است.
در سال 2013 بیش از 13 هزار گردشگر ایتالیایی به ایران سفر کردند که 0.27 درصد از سهم گردشگران ورودی از اروپا را به خود اختصاص داد. استقبال زیاد ایتالیایی‌ها برای سفر به ایران در سال 2015 باعث شد، تعداد پروازهای مستقیم بین دو کشور افزایش یابد.
ایتالیا از روز گذشته نبض گردشگری جهان را به‌دست گرفته تا سرنوشت تعاملات این حوزه را در سال پیش رو رقم بزند. نمایشگاه گردشگریBIT که از سال 1980 در شهر میلان برگزار شده، یکی از کلیدی‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان به‌حساب می‌آید. این نمایشگاه در سال 2015 حدود 60 هزار بازدیدکننده حرفه‌ای و متخصص از سراسر جهان داشته است.
در نمایشگاه امسال که روز پنجشنبه، 22 بهمن‌ماه با حضور مقامات ایتالیا افتتاح شد، فعالان صنعت گردشگری کشورهای مختلف از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکنندگان همایش‌ها حضور دارند.
ایران نیز با همراهی 10 آژانس مسافرتی و هوایی در غرفه‌ای که باغ ایرانی را به‌نمایش گذاشته، در BIT میلان شرکت کرده است. تبلیغات محیطی ایران در بخش‌هایی از این نمایشگاه به چشم می‌آید، اقدامی که تا کنون در نمایشگاه‌های بین‌المللی کمتر به آن پرداخته می‌شد. مسوولیت غرفه ایران در نمایشگاه ایتالیا، امسال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منطقه آزاد قشم سپرده شده است و با همکاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، چنین فضایی آماده شد.
نمایشگاه گردشگری ایتالیا همواره سکویی برای کشورها بوده تا جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کنند. به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه گردشگری ایتالیا تلاش می‌کنند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر میلان و سایر گردشگران را به بازدید از BIT تشویق کنند.

az

همچنین بخوانید

وبینار به همراه (کوچینگ یک به یک)

برای کسانی که از نظر کاری احساس می کنند گم شدند و می خواهند کاری را شروع یا کارآفرینی کنند ولی نمی توانند یا سالها کار کرده اند ولی به این نتیجه رسیندند مسیرشان اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *