آخرین خبرها

آبشار سردابه اردبیل

آبشار سردابه اردبیل

photo_2016-02-12_11-25-56
آبشار سردابه درمنطقه سردابه در دامنه های شرقی کوه سبلان و۲۸ کیلومتری غرب شهر اردبیل واقع شده است.ارتفاع آن حدود ۱۵-۲۰ متر و حجم جریان آن نسبتاً اندک و محدود به خروجی چند چشمۀ بالادست است. این آبشار از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است این آبشار در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه قرار دارد. دمای آبشار سردابه در حدود ۳۵ درجه سانتی گراد است.

این مکان یک منطقه طبیعی در دامنه های سبلان و از سالیان دراز در این منطقه موجود می باشد. ارتفاع چشمه از سطح دریا ۱۸۴۰ متر است و چشمه در روی دامنه قرار دارد. ظاهر آب شفاف، کمی ترش مزه و بیرنگ می باشد. از کاتیون های آن سدیم و کلسیم و از آنیون های آن سولفات و بی کربنات است.
photo_2016-02-12_11-26-06

این منطقه تفریحگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران و گردشگران و هم چنین مردم استان می باشد. در این مکان آبشاری به نام سردابه وجود دارد که از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است هم چنین آبگرم معدنی سردابه که خاصیت درمانی دارد همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و توریست بومی و غیر بومی است. شهرت این محل بیشتر به دلیل وجود آبگرم معروفی است که اثرات شفا بخشی دارد. آبگرم سردابه یا ساری داوا برای بیماری های یرقان و زردی خاصیت درمانی دارد و وجود این آبگرم به همراه آبشار زیبای آن هرساله پذیرای سیل مسافران به این منطقه است.
منبع ایران ما
az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *