آخرین خبرها

سفر به پایتخت طبیعت ایران

کهگیلویه و بویراحمد ، سرزمین چهار فصل

 

photo_2016-02-07_14-22-19

از شمال با استان چهار محال و بختیاری، از شمال شرق با استان اصفهان، از شرق با استان فارس، از غرب با استان خوزستان و از جنوب با استان بوشهر همجواره. این استان دارای هشت شهرستان بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، بهمئی، باشت، چرام و لنده.
استان کهگیلویه و بویراحمد مهد تمدن ایران زمین، دیار کوهستان‌های سربه فلک کشیده و طبیعت بکر و دست نخورده با مناظر زیبا و دیدنیه که حس زیبای سحرانگیز را برای شما به وجود می اورد.
یکی از این مناطق سحر انگیز تنگ لیتون است.
سفر به تفرجگاه زيبا و بکر تنگه ليتون منطقه دلي آجم از توابع بخش ديشموک شهرستان کهگيلويه .
وقتی به لیتوی می روید غارهاي تاريخي، آبشارهاي مفرح  و مناظری رامیبینید که هوش از سرتان میبرد.راستی رودخانه پرآب آجم از اين تنگه زيبا سرچشمه مي گيره و در تمام فصول سال آب اين تنگه زيبا جاريه.
تنگه ليتون در 165 کيلومتري دهدشت مرکز شهرستان کهگيلويه قرار داره.فراموش نشود برای رسیدن به تنگ لیتون باید  راه خاکي و کوهستاني  را طی نمایید که با شهر ديشموک 70 کيلومترفاصله داره .
ولی برای رسیدن به قطعه ایی از بهشت تحمل این راه خاکی میارزد وجود چند هکتار باغ ، مزارع پرورش ماهی، شالیزارهای برنج و پرورش زنبور عسل در پایین دست تنگه لیتون ازسوی اهالی منطقه دلی آجم به زیبایی های منطقه افزوده  والبته استشمامه بوی پونه کوهی در طول مسیر دلیلی برای سفر به این منطقه ای بهشتیه.

منبع ایران ما

az

 

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *