آخرین خبرها

شهر زیر زمینی اویی

شهری شگفت انگیز زیر زمین

 

photo_2016-02-07_00-41-13
شهر ‘نوش آباد’ به فاصله  هفت کیلومتری از کاشان و  3 کیلومتری  غرب شهر آران و بیدگل    نزدیک تپه های باستانی سیلک قرار گرفته این شهر دارای آثار تاریخی فراوانه؛ اما شهر زیر زمینی «اویی»،  با معماری دست کن، یکی از آثار شگفت انگیز ایران و جهانه  که در زیر شهر نوش آباد قرار داره  و عنوان بزرگترین شهر زیرزمینی جهان  را  با قدمتی ۱۵۰۰ سال به خودش اختصاص داده
شهر زیرزمینی اویی با وسعتی بیش از ۴ کیلومتر و در سه طبقه در عمق‌های ۴ الی ۲۱ متری از سطح زمین به وجود آمده.. این شهر با دست کنده شده و به صورت تو در تو و فضاهای متعددی از جمله اطاق، راهرو و چاهها و کانالهای زیادی برای در امان ماندن از دست اشرار داشته.. این فضاها نه تنها در سطح زیرین شهر گسترده شده بلکه تا حصار بیرون شهر و حتی شهر تاریخی و تالار نیاسر هم راه داره. در برآورد اولیه قدمت ساخت شهر را یک هزار و 500 سال تخمین زدند، و احتمالا تا اوایل دوره قاجار محل سکونت بوده و در دوره هایی   به نام «اویی» شناخته می‌شده. بعضی هم معتقدند نوش آباد پایتخت انوشیروان ساسانی بوده و پیشتر انوش آباد نامیده می‌شده.

photo_2016-02-07_00-41-19
مسیر دسترسی به شهر زیر زمینی نوش آباد
در کاشان به میدان ولیعصر (عج) یا «مدخل» بروید و در آنجا وارد بلوار «شهدای نوش آباد» شوید تا بعد از 10 کیلومتر به نوش آباد برسید. تابلو شهر زیر زمینی را در ابتدای این خیابان خواهید دید. اگر هم از آران بیدگل عازم نوش آباد هستید باید به میدان ولی عصر (عج) برسید و مسیر نوش آباد را در پیش بگیرید تا بعد از سه کیلومتر به مقصد برسید و تابلوهایی مسیر شهر  زیر زمینی را به شما نشان خواهند داد نگران نباشید از این شگفتی اندازه کافی لذت خواهید برد چرا که راهنمایان صبور و مطلع مجموعه تاریخی شهر نوش آباد. اطلاعات جالبی را در این مورد به شما خواهند داد.

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *