آخرین خبرها

روستای ورکانه همدان

روستای ورکانه همدان

 

سفر به استان همدان و قدم زدن در کوچه های سنگفرش یک روستای رنسانسی????

photo_2016-02-01_11-51-22

اینجا ورکانه،نگین روستاهای همدان
آن چيزي که ورکانه را براي مسافران تماشايي میکنه، بافت ديدني روستاست؛ کوچه پس کوچه ها و خانه هاي سنگي، روستا را تبديل به يک منطقه شگفت انگيز کرده؛ چرا که بر خلاف خانه هاي چوبي روستايي مناطق شمال و خانه هاي خشتي و گلي ساير مناطق روستايي ايران خانه هاي اينجا سنگي است و تصويري متفاوت از آنچه تا کنون از يک روستا در ذهن داريد، پيش چشمتان مي آورد.
اینجا زندگی جریان دارد .

photo_2016-02-01_11-51-15

اگر شهریور ماه به این منطقه و روستای زیبا سفر کنید دست خالی برنمیگردید با گردوهای خوشمزه و روغنی ورکانه .???باغ های گردو اطراف روستا از زیباترین مناظر مسیرند
این روستای رنسانسی با قدمتی ۴۰۰ ساله هرساله میزبان خیل عظیم گردشگران خارجیست.وقتی در کوچه های روستا قدم میزنی در آرامش و زیبایی این کوچه ها محو میشوی
به سوي ورکانه همدان
خودروي شخصي: اول بايد به همدان برسيد و از آنجا به سمت جاده همدان – ملاير برويد  . پس از خروج از شهر و تقريبا پنج کيلومتر در سمت راست جاده تابلوي به سمت «سداکباتان» خود نمايي مي کند وارد مسير اين جاده شويد و پس از عبور از سد اکباتان و روستاهاي «يلفان»، «شمس آباد» و «علي آباد» به ورکانه مي رسيد. مسافت 30 کيلومتري همدان تا ورکانه را نيم ساعته طي خواهيد کرد.

photo_2016-02-01_11-51-08
تاکسي: اگر از خودروي شخصي خبري نيست، بايد از تاکسي هاي خطي و سواري ورکانه استفاده کنيد. ابتدا از ميدان امام (ره) (ميدان مرکزي شهر همدان) به خيابان شهدا و بعد به خيابان اراک برويد. کنار گاراژ قديمي، نزديک ميدان امام حسين (ع)، تاکسي ها روستای ورکانه هستند.

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *