آخرین خبرها

چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند

چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند

 

بازاریابی محتوا با ایجاد یک فرصت جذاب برای صاحبان کسب و کار، شرکت ها را قادر می سازد تا به شکلی نوآورانه و با فضای نامحدود، پیام رسانی نمایند.

lean-content-marketing-thumbnail
برای آن عده از ما که با رسانه های سنتی سر و کار داریم، بازاریابی محتوا منبع مشکلات و فضایی ناشناخته و مملوء از فرصت های جدید  به حساب می آید. اما با افزایش امکان دسترسی به اینترنت و کاهش هزینه های آن نسبت به قبل، بازاریابی محتوایی تمامی انواع مدل های محتوا را در خود جای داده و ما را قادر به قبضه کردن بازار می نماید.  شرایط اینترنت، پیش از این ما را به فعالیت در فیس بوک و تازگیها به فعالیت در باز فید(BuzzFeed)، اینستاگرام(Instagram) و اسنپ چت(SnapChat) قادر ساخته است، در حالیکه همچنان اپلیکیشن های جدید تری نیز در راه می باشد.

بازاریابی محتوا، عاملی که در حال حاضر با سرعت رو به افزایش است.

بازاریابی محتوا واژه ای گسترده و تا حدودی مبهم است، اما اجازه دهید آن را اینگونه تعریف نماییم: بازاریابی محتوا عمل توسعه و توزیع مطالب جذاب به نمایندگی از یک برند یا کسب و کار است. هدف، دستیابی و حفظ توجه مصرف کننده، با امید به تبدیل وی به یک مصرف کننده برند یا کسب و کار می باشد.

نکته حائز اهمیت  در اینجا دستیابی به تفاوت هاست. تبلیغات در دوران پیش از دیجیتال، هدفی دقیقا شبیه به بازاریابی محتوا داشت، اما پیام ها به بازار کوچکی از مصرف کنندگان محدود می گردید.

“تبلیغات” عمل قرار دادن یک پیام برند با تاثیر بالا در فضای محدود انتشار و بصورت چاپی – پیام بازرگانی به شکل هایکو (یک سبک شعری بسیار کوتاه در زبان انگلیسی) – بود. بازاریابی محتوا، عمل توسعه ی پیام های بازرگانی فوری و قانع کننده و جذاب بدون محدودیت مکانی می باشد.
این آزادی بقدری جدید است که اغلب برندها و کسب و کارها هنوز از وجود آن آگاهی کاملی ندارند. کسانی که کسب و کاری بر پایه رسانه های تبلیغات محور را اداره می کنند، هنوز به تبلیغات در حالت قبلی آن متکی هستند.

این نوع از تبلیغات و بازاریابی آنقدر جدید است که شکل ها و کاربردهای مختلفی از آن همچنان در حال ابداع می باشد و شامل طیف شگفت انگیزی از ابزار مختلف می باشد. که فقط موارد واضح و روشنی مانند مقالات، پست های وبلاگ، ویدئو ها، مقالات سفید، و ایمیل ها را در بر نمی گیرد. بلکه شامل مسابقات، نظرسنجی، بازی ها، پازل ها، محتوای اجتماعی  و موارد دیگری می شود.

اهداف فعالیت های  بازاریابی محتوا بسیار متفاوت است. برخی خواهان شگفت زده کردن مردم یا خنداندن آنها هستند، برخی خواهان آموزش دادن هستند، برخی تمایل دارند در شرایط خاص برای افراد مفید باشند و برخی می خواهند سرگرم کننده باشند. اکثر این موارد به گونه ای طراحی شده اند که محتوا در میان مخاطبان بیشتری گسترش بیابد.

با تمام این امکانات، اکنون زمان خلاقیت و نوآوری به نمایندگی از برندها و کسب و کارها فرا رسیده است. اکنون کسب و کار ها در حال پی بردن به این نکته هستند که می توانند و باید محتوایی تولید کنند که مخاطبان با علاقه به خواندن آنها رو بیاورند.

امروزه پیشگامان بازاریابی محتوا عمدتا برندهای ملی و بین المللی می باشند. اما این فقط آغاز راه است. بازاریابی محتوا باید بصورت بومی انجام شود، چرا که دسترسی به اینترنت رفته رفته این امکان را ممکن می سازد.

یکی از پیشگامان اولیه ی بازاریابی محتوا ، رد بول، تولید کننده ی نوشیدنی انرژی زا اتریشی می باشد. این شرکت با هدف قرار دادن مردان جوان، تصمیم گرفت تا این برند را با فعالیت ها و ورزش های سنگین همراه سازد.

وب سایت آنها، یکی از نمونه های اولیه بازاریابی محتوا بود. این وب سایت، تمرکز خود را کاملا روی تعامل مخاطبان مورد نظر خود با محتوای هیجان انگیز و ایجاد ارتباط مثبت با این برند قرار داد. این شرکت به منظور سرگرمی و جذب مشتریان خود،  مقادیر بالایی از محتوا  ایجاد و منتشر می کرد و همچنان می کند.

وجود اصطکاک برای رسانه های سنتی

بسیاری از اشکال بازاریابی محتوا در تلاش برای گذر از رسانه های موجود و دستیابی مستقیم به مشتریان هدف می باشند. هدفی که  Redbull.com و Marriott دنبال می کنند، همین موضوع است.

اما رسانه های سنتی هوشمند در می یابند که این امر در واقع یک فرصت جدید و بزرگ می باشد و قبل از اینکه کسب و کار های محلی به بازاریابی محتوا روی آورند، باید از این فرصت استفاده کنند.

بازاریابی محتوا یک مد زودگذر نیست. امروزه تبلیغات از بند محدودیت مکانی مصنوعی پیش از دوره ی دیجیتال آزاد گشته و هرگز به آن دوران باز نخواهد گشت. توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه مناسب از بازاریابی محتوا باید بخشی منحصر و جدا از بخش های دیگر در نظر بگیرید تا استراتژی های خلاقانه، محتوای مناسب و بهترین کانال های ارتباطی را برای تولید و انتشار آن در نظر بگیرند.

منبع : آی بازاریابی

https://telegram.me/hezaaresevom

همچنین بخوانید

مناطق آزاد ایران و جهان؛ پیشینه، اهمیت و کارایی (بخش 1)

تهیه و تنظیم: زهرا گلیج بنادر و مناطق آزاد به عنوان یک ابزار سیاست اقتصادی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *