آخرین خبرها

نه قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم

نه قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم

 

بازاریابی در شبکه اجتماعی

ششش

در بخش اول از این مطلب با ۴ قانون اول شامل قانون ارتباط دوسویه، قانون گوش دادن، قانون تمرکز و قانون تمرکز با شما همراه بودیم و توضیحات کوتاهی را برای هر یک برایتان ارائه کردیم. در این بخش دوم و پایانی با ادامه این قوانین بازاریابی و یک نتیجه گیری با ما همراه باشید:

۵– قانون اختلاط و ترکیب

شما به‌خوبی می‌دانید که سرمایه‌گذاری کردن در طی زمان منجر به ایجاد منفعت مرکب برای شما می‌شود، به عبارتی می‌توانید از سود حاصل از درآمد خودتان بازهم سود کسب کنید.

به دلیل اینکه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از طریق اشتراک‌گذاری اجتماعی میزان رسایی خودش را افزایش دهد، مثال اشاره‌شده در رابطه با سود سرمایه در این رابطه هم وجود دارد. به عبارتی می‌توان از این موضوع تحت عنوان اثر مرکب اجتماعی نام برد. شما محتوای خوب و باکیفیت تولید می‌کنید و آن را با شبکه دنبال کنندگان خودتان به اشتراک می‌گذارید، سپس شخص دیگری اقدام به اشتراک‌گذاری آن با شبکه ارتباطی خودش می‌کند و این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که می‌بینیم به دلیل آن اشتراک‌گذاری اولیه مطلب شما بارها و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود. به عبارتی زمانی که این روش تأثیرگذار است، واقعاً از اثر آن شگفت‌زده می‌شوید.

این اشتراک‌گذاری‌ها و صحبت کردن‌ها در مورد محتوای شما در فضای آنلاین روش‌های جدیدی برای دست پیدا کردن مخاطبین جدید به محتوای شمارا از طریق سایت‌های گوگل و . . . امکان‌پذیر می‌سازد و موجب می‌شود تا پس از مدتی تعداد کاربران و بازدیدکنندگان شما به صدها و هزاران نفر و یا حتی بیشتر برسد.

۶- قانون صبر و شکیبایی

این قانونی است که در اغلب مسائل و موضوعات زندگی صادق است و جالب‌تر اینکه اغلب مردم اصلا تصور نمی‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی هم صدق می‌کند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پس از مدتی به تعداد غیرقابل‌تصوری از مردن بسط و اشاعه پیدا کند، با این موضوع که مشکلی ندارید؟ و البته شما قادر به برقراری ارتباط با فوری و بدون فاصله با آنها می‌باشید، این موضوع هم قابل‌فهم است؟ اما نکته مهم در این رابطه این است که شما برای دست پیدا کردن به چنین رابطه‌ای نیازمند صبر و حوصله و صرف زمان می‌باشید.

۷- قانون ارزش

ارزش یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اثبات کنید. محتوای شما به آنها چه چیزی می‌دهد که پیش‌ازاین از آن بی‌بهره بودند؟ پاسخ به این سؤال ممکن است چیزی بی‌دوام و زودگذر باشد: شاید یک خنده ساده! یا شاید چیزی واقعی و یا دوام باشد: اطلاعات مفید و باارزش.

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها هستند که باور دارند این تنها محصول آنهاست که باید ارزشی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند. اما در حقیقت ارتباطات آنها هم باید ارزشی مناسب و مفیدی را برای مخاطبین آنها فراهم بیاورد.

۸- قانون تشکر

عموما زمانی که شخصی به‌طور شخصی با شما ارتباط برقرار می‌کند را فراموش می‌کنید، پس این افراد را در محیط آنلاین هم فراموش نکنید. کل ماهیت این موضوع در رابطه با مقابله‌به‌مثل است، شما برای من می‌نویسد و من هم برای شما می‌نویسم.

اگر به رابطه دوسویه، همانند اتم، به‌عنوان کوچک‌ترین جزء تشکیل‌دهنده رابطه اجتماعی توجه می‌کنید، بنابراین هر آن چیزی که تشکیل‌دهنده این رابطه است نیز دارای اهمیت می‌باشد. تشکر و مقابله‌به‌مثل موجب شکل گرفتن رابطه می‌شوند. مردم‌دوست دارند احساس کنند که توسط دیگران شنیده می‌شوند و دیده می‌شوند. بنابراین به‌سوی آنها نگاه کنید و به گفته‌های آنها توجه کنید.

اگر به مردم توجه نمی‌کنید، محتوای آنها را به اشتراک نمی‌گذارید و در مورد آنها یا با آنها صحبت نمی‌کنید، نمی‌توانید از آنها چنین انتظاری داشته باشید. بنابراین توجه داشته باشید که همواره بخشی از زمانی را که در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنید باید به توجه کردن و اشتراک‌گذاری مطالب منتشرشده توسط دیگران سپری شود.

۹- قانون در دسترس بودن

همچنان که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، یکی بخش‌های حیاتی رسانه‌های اجتماعی خاصیت تعامل‌پذیری آنها می‌باشد. این شبکه‌ها موجب می‌شوند تا هرکسی که در آنها عضویت دارد به‌نوعی موجب غنای آنها شود. بنابراین اگر شما همانند یک انتشاردهنده سنتی محتوا رفتار کنید و تنها پیام خود را انتشار دهید، در حال از دست دادن فرصت بسیار زیادی می‌باشید.

فقط و فقط اقدام به انتشار محتوای خود و سپس غیب شدن از صحنه نکنید. همواره در دسترس مخاطب خود باشید. همیشه بخشی از گفتگوی بین اعضاء را به خود اختصاص دهید. همواره به‌طور مستمر در شبکه‌های اجتماعی خود حاضر شوید و رابطه‌ای دوسویه را با آنها شکل دهید.

منبع: ibazaryabihttps://telegram.me/hezaaresevom

همچنین بخوانید

مناطق آزاد ایران و جهان؛ پیشینه، اهمیت و کارایی (بخش 1)

تهیه و تنظیم: زهرا گلیج بنادر و مناطق آزاد به عنوان یک ابزار سیاست اقتصادی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *