آخرین خبرها

روز جشنواره سنتی ژاپن ”اوماتسوری“

روز جشنواره سنتی ژاپن ”اوماتسوری“

 

images Japanese Macaque او اوری
به منظور آشنایی کودکان ایرانی با بازیهای ژاپنی و همچنین جهت معرفی برخی از جنبه های هنری و ورزشی ژاپن به ایرانیان علاقمند به فرهنگ ،هنر و ورزشهای ژاپنی، ”روز اوماتسوری“ طی هفته فرهنگی ژاپن در تهران به اجرا درخواهد آمد.

از جمله هنرهایی که در ”روز ژاپن“ به کودکان ایرانی معرفی خواهد شد هنر ”اوریگامی“ است که با تاکردن کاغذهای رنگی چهارگوش و ساخت اشکال مختلف از آنها ایجاد می شود که یکی از سرگرمی های رایج در ژاپن نه تنها برای کودکان ژاپنی بلکه برای بزرگسالان نیز به شمار می رود.

ساخت برخی از اشکال ژاپنی براساس سنتهای دیرینه ژاپن حالت سمبولیکی یافته است که از آن جمله است ساخت هزار درنای کاغذی با نیت بهبود و تسکین بیماران.  از دیگر برنامه های ”روز اوماتسوری“ آشنایی کودکان ایرانی با هاپی، لباس سنتی ژاپن است.

در این برنامه برای معرفی بیشتر مظاهر سنتی فرهنگی کشور ژاپن این پوشش  سنتی ژاپن که هنوز نیز در رویدادهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد معرفی شده و امکان پوشیدن آن برای کودکان ایرانی فراهم خواهد شد و علاقمندان می توانند با این پوشش عکس تهیه نمایند.

از دیگر برنامه های روز اوماتسوری“  می توان به  اجرای موسیقی سنتی با کوتو(سنتور ژاپنی)، خطاطی ژاپنی، نمایش هنر گل آرایی ژاپنی، اجرای  هنرهایی  توسط بچه های مدرسه ژاپنی، طرز درست کردن موچی ژاپنی (خوراکی ژاپنی)  و همچنین اجرای نمایشی برخی از هنرهای رزمی ژاپنی نام برد.

روز اوماتسوری از ساعت 12:00 (برنامه کودکان) و از ساعت 14:00 (برنامه بزرگسالان) در روز پنجشنبه 8 بهمن ماه 1394 در محل فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. ورود برای عموم آزاد و رایگان می باشد.

 

az

همچنین بخوانید

وبینار به همراه (کوچینگ یک به یک)

برای کسانی که از نظر کاری احساس می کنند گم شدند و می خواهند کاری را شروع یا کارآفرینی کنند ولی نمی توانند یا سالها کار کرده اند ولی به این نتیجه رسیندند مسیرشان اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *