آخرین خبرها

حضور 145 هیات تجاری و دریغ از یک ریال جذب سرمایه

حضور 145 هیات تجاری و دریغ از یک ریال جذب سرمایه

 

photo_2016-01-15_13-14-25
موزه فرش ایران 24 دي میزبان کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان صنایع دستی و گردشگری در سمینار صادرات

روز چهارشنبه 24 دی ماه تعدادی از صادرکنندگان و تولید کنندگان و هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری به همت و دعوت موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم با حضور مدیران حوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، معاون اعتباری بانک توسعه و تعاون، و کارآفرینان برای سمینار یک روزه صادرات گرد هم آمدند.

خانم مهندس مریم نصیری خلیلی کارآفرین برتر جوان مديرعامل و رئيس هيات مديره شركت تعاوني افق تابان كاسپين به طور مفصل و مشروح درباره صادرت، نحوه ورود به بازارهای بين المللي، انتخاب بازار هدف مناسب براي محصولات و كالاهاي ايراني و ظرفیت سازی تجاری بیاناتی را ابراز داشته اند . سمینار یک روزه صادرات با هدف تسهیل ورود شرکت‌ها و محصولات ایرانی به بازارهای بین‌المللی با حضور توليدكنندگان به اجرا گذاشته شد.

نصیری صادرکننده نمونه اظهار داشت: که ظرف دو سه ماه گذشته ۱۴۵هیات تجاری وارد کشور شده است، اما یک ریال منجر به جذب سرمایه گذاری در کشور نشده است. به همين منظور،ظرفيت‌سازي تجاري براي توليدكنندگان و تجار از اهميت بالایی برخوردار است و نبود آن از ضعف‌هاي توليد و صادرات در كشور است.

photo_2016-01-15_13-19-08

شایان ذکر است دکتر سیده فاطمه مقیمی رییس کانون بانوان بازرگان ایران و تهران مبحث صادرات در اقتصاد مقاومتی و شرایط پسا تحریم و ظرفیت سازی تجاری توضیحات جامعی را بیان کردند. دکتر مقیمی به خبر آغاز برجام در روزهای بعد که به نقل از آقای جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور اشاره کردند.

photo_2016-01-15_13-19-03

آقاي دکتر رمضانی مشاور سرمايه‌گذاري معاونت برنامه ریزی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور نيز در زمينه مديريت توليد با رويكرد جهاني و صادرات صنایع دستی بر مبنای طراحی و تولید، نقش ترجیحات برای کالا و سلایق مشتری در بازار رقابتی و همچنین تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی در تامین منابع مالی تاسیسات گردشگری و شفاف سازی قوانین مرتبط در صادرات خدمات به ایراد سخنرانی پرداختند.

photo_2016-01-15_13-14-43

photo_2016-01-15_13-14-39

همچنين خانم والی معاون خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت يكي از عواملي كه همواره موجبات نگراني صادركنندگان را فراهم مي‌آورد، وجود ريسك‌هاي سياسي و تجاري در روند صادرات است، چرا كه تحقق هر يك از اين ريسك‌ها موجب عدم وصول وجه كالا و خدمات صادره از سوي آنها مي‌شود.

عدم وصول به موقع مطالبات از خريداران خارجي در اغلب اوقات صادركننده را در تنگناي مالي قرارداده و در نتيجه باعث ناتواني وي در ايفاي تعهدات مالي وي به اعتباردهندگان داخلي و گاهي اوقات منجر به ورشكستگي كامل وي مي‌شود. به منظور تشويق صادركنندگان به توسعه فعاليتهاي صادراتي خود و كاهش نگراني آنها در اين زمينه و ارائه پوشش‌هاي لازم به آنها در مقابل ريسك‌هاي سياسي و تجاري، دولتها اقدام به ايجاد شركت‌هاي بيمه اعتبار صادراتي مي نمايند. بمنظور تامين امنيت مالي صادركنندگان ايراني و در نتيجه توسعه موثر صادرات غير نفتي كشور، صندوق ضمانت صادرات ايران با همكاري آنكتاد، به عنوان تنها شركت دولتي بيمه اعتبار صادراتي وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1352 تاسيس گرديده و فعاليت خود را تحت نظارت مركز توسعه صادرات ايران آغاز نمود.

photo_2016-01-15_13-14-48

در پایان، مشاوره، پرسش و پاسخ توسط نصيري كارآفرين برتر جوان مدرس سمينار، سخنرانان و اعضا شرکت کننده صورت گرفت.
مرکز غیر دولتی توسعه راهبردی ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ملل،سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشکری استان تهران ، وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعي، صندوق ضمانت صادرات ايران و شركت تعاوني افق تابان كاسپين از حاميان اين سمينار يك روزه بودند.

photo_2016-01-15_13-13-44

سمینار بعدی صادرات توسط موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم در اسفند ماه امسال با همکاری شرکت تعاونی افق تابان کاسپین انجام خواهد شد.

photo_2016-01-15_13-14-14

همچنین بخوانید

وبینار به همراه (کوچینگ یک به یک)

برای کسانی که از نظر کاری احساس می کنند گم شدند و می خواهند کاری را شروع یا کارآفرینی کنند ولی نمی توانند یا سالها کار کرده اند ولی به این نتیجه رسیندند مسیرشان اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *