آخرین خبرها

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

 

اینجا آسمان به زمین می‌آید!

ابر

جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های روی زمین محسوب می‌شود و به این دلیل به این نام نامیده شده است که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر گرفته است.

قدیمی‌ترین، خوش آب و هوا ترین، بکر ترین و البته بدون شک زیباترین جنگل ایران با گونه های نادر گیاهی و جانوری در35 کیلومتری شمال شرق استان سمنان و 50 کیلومتری شمال شرقی شهر شاهرود قرار دارد. جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های روی زمین محسوب می‌شود و به این دلیل به این نام نامیده شده است که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر گرفته است.

ابر1
ابرها در این جنگل تا نزدیکی درخت ها پایین می‌آیند و وقتی در جنگل راه می‌روید احساس می‌کنید مشغول پیاده روی روی ابرها هستید.

این جنگل به اعتقاد خیلی از گردشگردان و دوست داران طبیعت از زیباترین و منحصر به فرد ترین چشم اندازهای طبیعی ایران زیبا محسوب می‌شود و 35 هزار هکتار وسعت دارد.

ابر2

درجه حرارت در این جنگل حتی در ماه های گرم سال پایین است و وجود چشمه سارهای فراوان هم از دیگر ویژگی های این جنگل است؛ جنگلی که تقریبا مرز استان سمنان و گلستان است.

از بعد ازظهر به بعد تا نیمه‌هاى شب هوا در این جنگل رو به سردی می‌رود و گردشگران احساس می‌کنند سوار بر کشتی جنگل روی اقیانوس ابرها شناور هستند. در دل و مرکز جنگل خبری از انسان و زندگی انسانی نیست اما در ابتدای جنگل چوپان‌های گلستانی را می‌بینید که می‌گویند گیاهان دارویی این جنگل کم نظیر است. بنابراین گیاه شناسان برای دیدن و بررسی این نوع گیاهان راهی جنگل ابر می‌شوند.

ابر3
نگل ابر در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر و در استان گلستان در کنار روستای ابر قرار دارد. به روایتی دیگر جنگل ابر در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود، در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر، استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.

برای رفتن به جنگل ابر در صورتی که ماشین شخصی ندارید می‌توانید به سراغ تورهای دو روزه آژانس های مسافرتی بروید وبا صرف هزینه ای بین 65 تا 75 هزار تومان دو روز را در جنگل ابر به سر ببرید و لذت زندگی در خانه‌های روستایی، گشت و پیاده روی در باغ‌های زیبای روستا و شب نشینی داخل جنگل در کنار آتش را تجربه کنید.
ابر4

اگر قصد کردید به جنگل ابر سفر کنید حتما کفش مناسب، کوله پشتی سبک، پانچو؛ لباس ضد باران٬ لباس گرم، بطری آب، زیر انداز، کیسه خواب، چراغ قوه، کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه، صندل یا دمپایی همراه داشته باشید.
جنگل-ابر-شاهرود

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *