آخرین خبرها

جاذبه های بکر گردشگری 3 (دهدز )

جاذبه های بکر گردشگری 3 (دهدز )

 

دهدز

دهدز

دهکده توریستی زراس یکی از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوا در منطقه ایذه به خصوص در فصل زمستان و بهار است.

دهدز منطقه­ ای کوهستانی و تاریخی، خفته در دامنه­ های بلند و برفگیر زاگرس می­باشد که هرجای آن چشم انداز زیبایی دارد و هر بیننده­ ای را به تحسین وامی­دارد؛ آنجا که زلال اشک برفابها بر گونه­ ی منگشت سرازیر می­شود؛ شیوند سرسبز با باغهای باصفا و آبشار زیبایش خودنمایی می­کند. در پای قارون پرگنجش که سرشار از قارچ کوهی و کرفس خوشبوی است، در دامنه­ ی وسیع کوه سفید و کوه مادو، قلعه­ ی تاریخی مادها، و دشت بزرگ لاله های واژگون و بوی خوش چویل های روح نواز، پذیرای میهمانان خویش است.

در بلندای تپه­ های دهدز، منطقه­ ی سرسبز و خوش آب و هوای حاجی­کمال با مردمانی مهربان و صمیمی، چشم­انداز زیبایی را ترسیم می­کند. قلعه­ سرد و چنار تاریخی کی­قبادش پیشینه­ ای سرسبز و گویا از تاریخ و طبیعت منطقه است. دز(قلعه)های دهدز خود برگهای زرینی است که آوارهای فراموش شده­ ی آنان انسانها را دعوت به بازگشت به اصل خویش می­نماید. رودخانه­ ی پرآب و همیشه جاری کارون نیز از این منطقه وارد استان خوزستان می­شود و بزرگی و صلابت خود را به رخ همگان می­کشد. اکنون بعد از گذشت سالها، کارون همیشه خروشان و وحشی به دست ایرانیان توانمند رام شده و از این پس به آرامی و نجابت هرچه تمام­تر، منطقه­ ی کهن دهدز را طی می­کند و در پس دیوار بتنی سد کارون­3 استراحتی می­کند و بعد راهی دشت حاصلخیز خوزستان می­شود.

دهدز1

این دهکده تفریحی توریستی به مساحت 206هکتار، 250 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز در 69کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه ، 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز و 39 کیلومتری سد کارون 3 است.

آبشار شیوند که روبه‌روی دهکده قرار دارد، بسیار زیبا و دیدنی بوده و می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای دوستداران طبیعت بر جای بگذارد. در کنار این دهکده، کوه‌های منگشت و طبیعت برف گیر و جنگل‌های بکر آن واقع شده است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب یک کوهنوردی و طبیعتگردی به یاد ماندنی در آن داشت.

دهدز3

ورزش‌های آبی، قایق‌سواری، رستوران آبی، سوییت‌ها و کافی شاپ‌های آبی از امکانات تفریحی این دهکده به شمار می‌روند.

دهدز2

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *