آخرین خبرها

پيشگفتار كتاب زندگي در ژاپن از مجموعه كتاب‌هاي به ژاپن نزديك‌تر شويد

كتاب زندگي در ژاپن

پيش‌گفتار

گام اول
اولين باري كه زمان اقامتم در ژاپن تمديد شد به خانه برگشتم و در اين مورد با يكي از دوستانم كه آمريكايي است و براي بورس به ژاپن دعوت شده بود به بحث نشستم. وقتي او را ديدم به نظر كاملاً نااميد مي‌رسيد او از يادگيري از سامورايي‌ها، نينجايي‌ها و ديگر ژاپني‌ها نا اميد شده بود چون هيج يك از اين افراد را ديگر نمي‌شد در اين كشور ديد. اما ژاپن بسيار جذاب‌تر و دوست داشتني‌تر از تصويري بود كه دوستم در ذهنش از اين كشور ساخته بود.
اگر قصد سفر به اين كشور را داريد لطفا خود را براي تجربيات بسيار جديد آماده كنيد. شما در اين كشور با اولين چيزها روبرو مي‌شويد خود را براي فهرستي طولاني از اولين تجربيات آماده كنيد. تجربه حضورتان در خانه هاي ژاپني، سوار شدن بر قطارهاي بسيار شلوغ در ساعات شلوغي و اوج مسافر، اتاق‌هاي ژاپني، كاسه لوبياي ترش، يك روز خريد از خواربارفروشي، حمام ژاپني، بازي سومو. اين فهرست بي انتهاست. با انتخاب هر چيز جديد تجربه جديدي را تجربه مي‌كنيد تجربياتتان بيشتر و بيشتر مي‌شود. هر تجربه جديدي شامل هرچيزي مي‌شود كه براي اولين بار به آن فكر مي‌كنيد در همين حد هم كافيست.
يك سالي كه از زمان رسيدنم به اين كشور گذشت در واقع هرچيزي را در اين كشور مي‌دانستم و به هر سوالي كه در اين خصوص به ذهنتان خطور مي‌كند را پاسخ خواهم داد. اما اكنون مي گويم درباره ژاپن اندكي مي‌دانم و هر سوالي كه شما بپرسيد به من كمك خواهد كرد تا تكه‌هاي پازل را كامل كنم. ژاپن، غربي‌ترين، سنتي‌ترين، و مدرن‌ترين، پيچيده‌ترين و عقب‌مانده‌ترين كشور است. تمام اين موارد درك و توصيف ما را از اين كشور را بسيار دشوار مي‌كند.ـ ـ ابهام در ابهام ـ
با وجود 50 سال زندگي در اين كشور، توصيه‌ها و اندرزهاي بسياري براي تازه واردان به اين كشور دارم. تا از اقامت و حضورشان در اين سرزمين لذت ببرند. بهترين توصيه‌اي كه مي‌توانم داشته باشيم اينست كه تلاش كنيد تجربه كنيد و در بسياري از موارد اين تجربيات توصيف شدني نيست و شما هم سعي در توصيف آن نداشته باشيد. اين كتاب به جاي توصيف اين كشور با استفاده از لغات و واژه‌ها به شما كمك مي‌كند تا به سادگي اطلاعات كافي براي انجام آغاز تجربه در اين كشور بدست آوريد.

اندي دي. پارا
اول فوريه 2001
توكيو ژاپن

اين كتاب توسط موسسه كارآفرينان توسعه هزاره سوم ترجمه شده است هرگونه استفاده تنها با ذكر منبع مجاز است.

6

همچنین بخوانید

کتاب زندگی در ژاپن

کتاب زندگی در ژاپن   این کتاب مناسب چه کسانی است؟ کسانی که قصد سفر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *