آخرین خبرها

سفری کوتاه به مالزی یک کشور آسیایی رو به رشد

malaysia11

کشور مالزی طی 20 سال اخیر رشد چشم‌گیری را تجربه کرده و امروز به کشور نسبتاً مدرنی تبدیل شده است. این سفر برای من سفری بسیار به یاد ماندنی و آموزنده بود. انگیزه پیشرفت و تعالی از طریق یادگیری سریع¬تر و توانمندسازی بهتر خود و دیگر بانوان ثمره این سفر بود. گزارش این سفر را تقدیم می¬کنم به تمامی زنان توانمند و بی¬نظیر کشورم.
من به بهانه شرکت در دوره آموزشی به کشور مالزی سفر کردم در این دوره قرار بود ما به همراه چند تن دیگر از کشورهای اطراف در دوره توانمندسازی مالی شرکت کنیم توانمندسازی مالی زنان از طریق صنعت آموزش.

در این دوره از کشورهای ایران، اندونزی، میانمار، کامبوج، فیلیپین، بنگلادش، مالزی، اردن، یمن، زیمبابوه، سوآزیلند و موریتانی شرکت داشتند. مدت برگزاری دوره 6 روز بود و از تاریخ 14 ژوئن آغاز و 19 ژوئن پایان یافت. 5 روز اول دوره به مباحث علمی اختصاص داشت و روز ششم به یک سفر و بازدید از شهر ایپو یکی از شهرهای مهم و تاریخی مالزی گذشت.
دوره توسط موسسه نیو موسسه توانمندسازی زنان در کشور مالزی و شهر کوالالامپور برگزار گردید این موسسه زیر نظر وزارت زنان، خانواده و ارتباطات در کشور مالزی فعالیت می¬کند اما دوره توانمندسازی مالی زنان از طریق صنعت آموزش توسط یک موسسه دیگر که در زمینه آموزش، مهارت‌های مدیریتی، تسهیل¬سازی و جوانان فعالیت می¬کند برگزار گردید.
شایان ذکر است که از ایران 3 نفر در این دوره شرکت کردند. این دوره به شیوه کارگاهی همراه با کار تیمی، ارائه BP و سایر برنامه¬های عملی انجام شد که به ارتقا مهارت‌های شرکت¬کنندگان کمک می¬کرد. یکی از برنامه¬های جالب این دوره ارائه مربوط به هر کشور بود، هر یک از کشورهای شرکت کننده درباره فرهنگ، ادبیات، تاریخ و دورنمایی از کشورش مطالبی برای ارائه داشت و راجع به آموزش و وضعیت زنان در آموزش و آمار و ارقام و نمودارهایی مطرح می¬کرد.

مفهوم کارآفرینی با رویکردی جدید و نقش کارآفرینان در صنعت آموزش، راهنمای گام به گام برای برگرداندن اشتیاق و هیجان به کسب و کار، اثربخشی فردی هر کارآفرین و نحوه ایجاد آن، تهیه بیزنس پلن با توجه به جنبه¬های مالی، آموزش آنلاین و دسترسی گروه‌ها و جمعیت‌های بیشتر به آموزش، مورد کاوی شناسایی عواملی برای موفقیت ایجاد فعالیت آموزشی، ارائه چند تجربه نوید بخش و امیدوارکننده از طرف سه سخنران در زمینه آموزش، آماده کردن و ارائه بیزنس پلن گروهی به عنوان شبیه¬سازی فرصت‌های آموزشی، آشنایی با ویژگی¬های معلمان خوب به عنوان قلب هر موسسه آموزشی موفق همگی مطالبی بودند که در این دوره آموزشی ارائه گردید. بازدید از یک مهدکودک/ پیش دبستانی و مرکز مراقبت روزانه از کودکان واقع در یکی از مناطق محروم اطراف شهر کوالالامپور یکی از بازدیدهای میدانی این دوره بود. مدیر این مرکز و پیش دبستانی از تجربه خویش در تاسیس و اداره این مرکز توضیح داد سبک آموزش این مرکز روش مونته سوری است این روش به عنوان یکی از روش‌های معروف آموزش برای این گروه مخاطب است.
توانمندسازی زنان فعال در حوزه آموزش، ایجاد شبکه ارتباطی میان زنان و سازمان¬های فعال در کشورهای مختلف و انتقال اطلاعات مفید میان شرکت¬کنندگان جهت شناساندن کشورشان از اهداف برگزاری این دوره آموزشی محسوب می¬شد.
index

به کانال تلگرامی ما بپیوندید : @hezaaresevom

همچنین بخوانید

خاطرات سفر به ژاپن فصل شانزدهم ـ اولين مصاحبه با پيشرو و حامي ترويج كسب و كار اجتماعي در ژاپن

  خاطرات سفر به ژاپن فصل شانزدهم ـ اولين مصاحبه با پيشرو و حامي ترويج ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *