آخرین خبرها

کارگاه انتقال تجربه

کارگاه انتقال تجربه

 

کارگاه انتقال تجربه ـ فرهنگ کارآفرینی اجتماعی در ژاپن ـ دانشکده کارآفرینی
تهیه و تنظیم: زهرا گلیج (ارائه دهنده)
این برنامه بیست و پنجم مهر ماه در دانشکده کارآفرینی با حضور تعدادی از دانشجویان، اساتید و دانشآموختگان دانشکده و جمعی از علاقمندان از خارج از دانشکده برگزار گردید. این برنامه به طور مشترک توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشکده و شبکه زنان دانشمند جهان اسلام اجرا شد.
پس از ارائه مطالبی درباره نحوه دریافت این فرصت، فرایند پذیرش و درخواست فرصت مطالعاتی مورد نظر، به مطالب جالبی که در طول این سفر در زمره آموختههای سفر میشد از آن یاد کرد پرداخته شد. معرفی شبکه زنان دانشمند به عنوان یکی از ارگانهای علمی کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نحوه پیوستن به آن از دیگر موارد مهمی بود که در این برنامه درباره آن صحبت شد. ویژگیهای فرهنگی مردم ژاپن، تمایز این فرهنگ با سایر فرهنگها و نظم در ژاپن به عنوان یکی از عوامل مهم پیشرفت و در این کشور، معرفی جذابیتهای توریستی، مدیریت زمان، برنامهریزی و روش زندگی در این کشور و مسائل و مظشکلاتی که در این مدت با آن مواجه میشوید موضوعاتی بودند که در این نشست مورد بحث قرار گرفت. پس از بیان این موارد به موضوع کارآفرینی در ژاپن و وضعیت آن به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته در آسیا شرح داده شد در ادامه این سمینار آموزشی با توجه به فرهنگ ژاپن و موقعیت جغرافیایی این کشور از جهت مواجهه با بحرانها و بلایای محیطی و طبیعی موضوع کارآفرینی در ژاپن به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و چند نمونه از کارآفرینان اجتماعی این کشور که سابقه درخشانی در این حوزه دارند معرفی شدند و زمینه فعالیت آنان به طور مشروح و دقیق مطرح شد این افراد به عنوان پیشکسوتان کسب و کار اجتماعی در ژاپن هستند و هریک در زمینه خاصی برای یک معضل اجتماعی که جامعه ژاپن با آن دست به گریبان است چاره اندیشیده و دست به ابتکار و نوآوری زدند.
در پایان توضیحاتی درباره چگونگی ارتباط با دانشگاههای دنیا برای دریافت بورسهای تحصیلی و مطالعاتی ارائه شد و در زمان مربوط به پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

همچنین بخوانید

مناطق آزاد ایران و جهان؛ پیشینه، اهمیت و کارایی (بخش 1)

تهیه و تنظیم: زهرا گلیج بنادر و مناطق آزاد به عنوان یک ابزار سیاست اقتصادی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *