آخرین خبرها

درآمد خود را با این روشها زیاد کنید

نویسنده: زهرا گلیج

درآمدسازی چگونه امکان دارد؟ اینکه ما مهارتی داشته باشیم= بریم سرکار و بابتش حقوق دریافت کنیم.

گاهی اوقات می‌بینیم خیلی افراد از سرگرمی­هایشان درآمد می‌سازند. مثلاً از سرگرمی یا علاقه عکاسی سرگرمی شمع سازی وغیره درآمد بسازید.

اولین راه اینست که سرگرمی و علایقتان را به پول تبدیل کنید.

چگونه؟ راه اول این است که اگر در این سرگرمی و علایقتان مهارت دارید که چه بهتر اگرندارید  مهارت کسب کنید. کلی آموزش رایگان در اینستاگرام و یوتیوب و حتی سایتهای مختلف وجود دارد و شما می­توانید از آنها کسب درآمد کنید.

مثال ـ شما عکاسی خوب انجام می‌دهید و علاقه­تان عکاسی  است. این کاریرد با کمی صرف وقت و آموزش دیدن می­تواتید تبدیل به درآمد کنید.

دومین راه: بازاریابی محصولات دیگران هست. به عنوان بازاریاب با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. این کار را می‌توانید از خانه با تلفن هم انجام بدهید.

مثل بازاریابی برای خدمات آموزشی.

بازار یابی برای جذب آگهی برای مجلات و نشریات و روزنامه­ها.

بازاریابی برای شرکت‌ها برای فروش محصولات­شان.

مثلاً یادم هست مجله موفقیت برای اشتراک مجله بازاریاب استخدام می­کرد.

بازاریابی را بدون خرید محصولات افراد می‌توانید انجام بدهید و نیازی به هزینه اولیه ندارد ولی تمرین صحبت کردن و معرفی دقیق محصولات را لازم دارد.

می­توانید با شرکت­ها همکاری کنید و لینک فروش محصولاتشان رابرای افراد بفرستید یا حتی در شبکه­های اجتماعی این کار را انجام دهید. این کار هم نیازی به سرمایه اولیه ندارد و می‌تواند برای شما درآمد خوبی ایجاد کند. دیجی کالا و سایت­های فروش  دیگر مثل باسلام و خیلی از سایت­های این خدمات را دارند. می­توانید به بخش همکاری با ما در سایت­هایی که در سطور بالا معرفی کردم و سایت شرکت­های مختلف مراجعه کنید و فرم درخواست همکاری را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیرند.

3. همکاری با شرکت‌های مختلف بصورت پارت تایم یا پاره وقت برای جمع­آوری داده­های مختلف.

من امروز از یک شرکتی لیست انبوه ایمیل را خریداری کردم که اینها از سایت­های مختلف جمع آوری شده و آنها ‌خیلی ساده این کارها را انحام داده بودند. فقط کمی تایپ و اکسل معمولی نیاز دارد .

می­توانید ادمین صفحات اینستاگرامی شوید و کارهای خیلی ساده  مثل گذاشتن استوری ویرایش ابتدایی عکس را انجام دهید .

آموزش­های رایگان زیادی در یوتیوب هست. حتی خیلی از پیج­های اینستاگرام نیز این موارد را آموزش می‌دهند ولی اگر شما میخواهید بدون آموزش پولی یک راست بروید سراغ این کار و آن را انحام بدهید به عنوان ادمین در شبکه­های اجتماعی اینستاگرام یا حتی واتساپ و تلگرام و با خیلی از شرکت‌ها یا وکلا یا مشاوران همکاری کنید و به عنوان ادمین پیج آنها باشید. ابتدا با ادمینی ساده شروع کنید و بعد به تدریج آموزش بدهید و کارتان را ارتقا دهید.

روش اول: از هر درآمدی ۱۰ درصد آن (حداقل 10 درصد) از آن را پس­انداز کنیم تا با پس انداز بتوانیم منابع مالی کافی برای سرمایه­گذاری بیابیم.

خیلی از افراد این کار برایشان سخت و  دشوار است چون اعتقادی به مدیریت مالی ندارند فکر می­کنند مدیریت مالی و پس انداز آزادی آنها را می­گیرد در حالی که اگر شما به میزانی پس انداز کنید و آن پس انداز را سرمایه گذاری کنید در واقع به این طریق پول را به خدمت می­گیرید و پول برای شما کار می­کند. به این اقدام یا این کار اهرم کردن پول می‌گویند. اهرم وسیله­ای است که برای انجام  راحت کارها به کمک شما می­آید. مثل آن است بدون استفاده از پیچ گوشتی به تنهایی و با دست بخواهیم پیچ را باز یا بسته کنیم، نمی‌توانیم پیچ را باز یا بسته کنیم ولی با اهرم کردن یک وسیله مثل پیچ گوشتی می‌توانیم پیچ را باز یا بسته کنیم.

روش دوم : تمرین نگه داشتن و راحتی با پول است.

 هر اندازه شما بتوانید با پول احساس راحتی و دوستی بیشتری داشته باشید پول بیشتر به سمت شما می‌آید و شما می­توانید پول بیشتری داشته باشید. این تمرین به این صورت است که مبلغی را در کیف پول خود بگذارید و به آن مبلغ دست نزنید و هر چند وقت یکبار به آن اضافه کنید بعداً می­توانید این مبالغ را سرمایه گذاری کنید. برخی افراد نمی­توانند پول را مدت زیادی نگه دارند و سریع بدنبال راهی برای خرج کردن آن هستند و این روش به شما کمک می‌کند که با پول راحت باشید.

برای اینکه این تمرین را خوب انجام بدهید باید واقعا تعهد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی این مبلغ را خرج نکنید و به کسی هم قرض ندهید. می­توانید این مبلغ را درخانه یا حساب بانکی خود پس انداز کنید و خرج نکنید. ولی در  کل نباید به آن مبلغ دست بزنید و از آن استفاده کنید. پس از مدتی واقعا همان اصطلاح پول پول می‌آورد اتفاق می‌افتد و مبالغ بیشتری پول را جذب می­کند. ‌مبلغ را به همان مبالغ قبلی اضافه کنید این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد و هم به شما کمک می‌کند با پول ارتباط بیشتری پیدا کنید پس حتما این تمرین را به دقت انجام دهید و به نتیجه آن ایمان داشته باشید.

روش سوم: مقاومت در برابر خرید.

هر خریدی که می‌خواهید انجام دهید به خود بگویید آیا واقعا به آن احتیاج دارم؟ آیا الان آن را لازم دارم؟ خیلی وقت­ها این موارد خریدها از روی نیاز نیست و از روی چشم و هم چشمی یا وسوسه آنی است. برای حفظ نقدینگی و ارتباط خوب با پول داشتن باید  در مقابل خرید های این چنینی مقاومت کنید و یاد بگیرید پول خود را جای خوب خرج کنید. مثلا برای یادگیری و آموزش سرمایه گذاری کنید.

روش چهارم: دقت کنید پول خود را کجا خرج می­کنید و برای اینکه بدانید پول شما جای درست خرج می‌شود یا نه؟

باید آنرا ثبت کنید  هر روز و هر هفته هزینه های خود را خرج­ها و نوع خرج ها را یادداشت کنید این کار کمک می‌کند شما متوجه شوید پولتان را صرف چه اموری می­کنید. آیا پول شما صرف خرجهای بیهوده می‌شود یا نه؟ و به ترتیب می­توانید جلوی آن را بگیرید و مانع از این شوید که پول شما صرف خرج­های آنی و بیهوده شود.

آیا درآمد غیر فعال می­دانید چیست؟ تا حالا شنیدید که می‌شود خواب بود و پول درآورد؟ وارن بافت می‌گوید: اگر شما وقتی خواب  نیستید پول درنمی­آورید پس شما هرگز ثروتمند نمی‌شوید. درآمد غیر فعال یعنی درآمدی که متکی به کارکردن شما نیست .در این نوشته مورد ۷ استراتژی درآمد غیر فعال می­خواهم برای شما بگویم: شما بسته به نوع فعالیت خودتان می­توانید از این استراتژی­ها استفاده کنید.

۱-  خرید ملک و اجاره یکی از روش‌های ایحاد  درآمد غیر فعال است .

اجاره خانه، مغازه و ملک درآمد غیر فعال ایجاد می‌کند.

۲ ـ داشتن فروشگاه اینترنتی، فروشگاه محصولات مختلف در اینستاگرام و در وبسایت درآمد غیرفعال ایجاد می­کند.

۳-  داشتن کتاب‌های الکترونیکی- ایبوک و کتاب صوتی.

۴- محصولات آموزشی دیجیتالی یعنی شما می­توانید محتوای آموزشی را تبدیل به ویدئوی آموزشی/محصولات آموزشی(صوتی/تصویری/متنی) کنید و بتوانید به تعداد زیادی از افراد بفروشید. بدون اینکه مستقیم بخواهید درس بدهید یا تدریس کنید .(محصولات انلاین)

۵- سرمایه‌گذاری در سهام.

۶-فروش  ویدیوی آموزشی و غیر آموزشی

۷-بازاریابی برای کسب و کارها و محصولات.

من اولین بار این مفهوم را در کتاب آقای رابرت کیوساکی با نام پدر پولدار پدر بی پول خواندم و با آن آشنا شدم. این روش کسب درآمد در ابتدا به نظر شاید سخت به نظر بیاید و دشوار باشد ولی شدنی و امکانپذیر است . در ایتدا شما باید زیاد کار کنید و شاید فکر کنید کمتر ‌می­توانید یا چگونه می­توانید درآمد غیر فعال داشته باشید. ولی همین که بخشی از درآمدتان را پس انداز و آن را سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت شما به سمت درآمد غیر فعال در حال حرکت هستید .

چندین روش را برایتان گفتم می­توانید از یکی از این روش‌ها که با فعالیت ،مهارت و زمینه کاری شما نزدیکتر است شروع کنید و دست به اقدام بزنید.

افزیش نقدینگی و درآمد داشتن یا حتی زیاد کردن درآمد دغدغه خیلی از افراد است. اما مساله اینجاست که برخی افراد توان پرداخت مالی بالایی دارند و برخی هم نقدینگی ندارند و همیشه از کمبود نقدینگی رنج می­برند. در این نوشته می­خواهم درباره مدیرت مالی و روش­های افزایش نقدینگی بنویسم و بعد درباره اهرم کردن پول برای شما بنویسم. اما مدیریت مالی نیاز به درآمد بالایی دارد؟ این سوال و نگاهی است که بسیاری از افراد به مدیریت مالی دارند و فکر می­کنند فقط وقتی درآمدشان خیلی زیاد شد می­توانند مدیریت مالی انجام دهند. آنها مدیریت مالی را مغایر با آزادی مالی خود می­دانند و فکر می­کنند مدیریت مالی آزادی مالی آنها را به خطر می­اندازد. اما افراد ثروتمند کسانی هستند که اعتقاد زیادی به مدیریت مالی دارند و فکر نمی­کنند مدیریت مالی مانع آزادی مالی آنها بشود بلکه برای آزادی مالی تلاش می­کنند. برای اینکه در این باره بیشتر بدانید توماس استنلی نوشته همسایه ثروتمند می­نویسد نقطه مشترک همه افراد ثروتمند این است که مدیریت مالی می­دانند و مدیریت مالی انجام می­دهند. افراد ثروتمند از هر مبلغ درآمدی بخشی را پس­انداز و آن را سرمایه­گذاری می­کنند. آنها یک راز مهمی را خوب می­دانند و از آن استفاده می­کنند آن راز بزرگ و مهم این است که آنها از اهرم کردن برای ثروتمند شدن استفاده می­کنند. در این نوشته می­خواهم در مورد اهرم کردن پول و ثروت برای شما بنویسم. افراد ثروتمند می­دانند که بدون اهرم کردن نمی­شود به ثروت بالا رسید. اما چگونه می­توان ثروتمند شد؟ آنها از پول و سرمایه خود برای اهرم کردن استفاده می­کنند. یعنی پول خود را در چرخه سرمایه­ گذاری می­اندزند و از آن برای ساخت پول و سرمایه بیشتر استفاده می­کنند. همین طور از انرژی و توان و وقت افراد برای اهرم کردن استفاده می­کنند تا به اهداف و مقاصد خود برسند و ثروتمند شوند. آنها با استخدام افراد و کمک گرفتن از افراد به عنوان نیروی کار خود برای خود اهرم­سازی می­کنند. اما علاوه بر اینها شما می­توانید از سرمایه دیگران نیز برای خو به عنوان اهرم استفاده کنید. حالا چگونه؟ با استفاده از سرمایه­ گذاران و همین طور شتاب­دهنده­ها، برای اینکه بتوانید از شتاب­دهنده ­ها و سرمایه­ گذارها استفاده کنید، کافی است که مدل کسب و کار مناسب و قوی بنویسید و آن را به افراد سرمایه­ گذار و همین طور به شتاب دهنده­ها ارائه دهید و به آنها طرح خود را پرزنت کنید. برای اینکه بتوانید شتاب­دهنده مناسب را شناسایی کنید ممکن است تعداد زیادی از شتاب­دهنده­ ها در ابتدا طرح شما را نپذیرند به خاطر این موضوع دلسرد نشوید. با تعدادی زیادی از شتاب­دهنده­ ها صحبت کنید تا بتوانید به نتیجه برسید. در مورد افراد سرمایه­ گذار نیز همین طور باید طرح خود را به تعدادی از افراد سرمایه­گذار ارائه کنید تا نظرشان جلب شود و بعد می­توانید از آن سرمایه برای توسعه کار خود استفاده کنید. به این کار اهرم کردن سرمایه دیگران می­گویند. برخی افراد هم، خودشان سرمایه دارند و سرمایه خود را مورد استفاده قرار می­دهند و به بازی می­گیرند تا از آن برای سرمایه بیشتر استفاده کنند.  شما جزو کدام گروه و دسته قرار دارید؟اگر هم تا کنون از این توانایی خود استفاده نکردید می­توانید آن را بیاموزید و انجام بدهید. نقدینگی خود را زیاد کنید آن را پس انداز و سرمایه گذاری کنید و بعد آن سرمایه را اهرم کنید.

همچنین بخوانید

مینی دوره بازاریابی به زبان ساده

مینی دوره رایگان بازاریابی به زبان ساده

این مینی دوره برای کسانی که میخواهند با روشهای کاربردی فروش محصول آشنا بشوند مناسب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *