آخرین خبرها

برنامه فرانسه برای جذب 100 میلیون گردشگر تا سال 2020

برنامه فرانسه برای جذب 100 میلیون گردشگر تا سال 2020

 

هزینه-ها-در-فرانسه.jpg (400×300)

 

 

 

با وجود حملات تروریستی در سال گذشته میلادی، آمارها نشان می‌دهد فرانسه در جذب گردشگری موفق‌تر از سال 2014 بوده است.

با وجود انفجار پنچ بمب توسط نیروهای داعش در نقاط مختلف شهر پاریس در سال 2015، گردشگری فرانسه در کل نسبت به سال پیش از آن رشد داشته است.

با این که آمار گردشگری این کشور در دو ماه بعدی حملات تروریستی کاهش پیدا کرد، فرانسوی‌ها در سال 2015 میزبان 84 میلیون و 500 هزار مسافر بودند. این رقم نسبت به سال 2014 شاهد افزایشی 0.9 درصدی بوده است.

حملات تروریستی که روز 13 نوامبر در پاریس رخ داد و منجر به کشته شدن 130 تن شد، آمار گردشگری این کشور اروپایی طی ماه‌های نوامبر و دسامبر را تا 15 درصد تنزل داد. هتلداران پایتخت فرانسه اعلام کردند در مدت دو هفته پس از این حادثه آمار جذب مسافرشان تا 25 درصد کاهش پیدا کرد. «ایر فرانس» خسارت وارده بر اثر این حملات تروریستی را 120 میلیون یورو اعلام کرد.

با این حال، طبق اعلام مقامات فرانسوی این کشور باز هم عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان را برای خود حفظ کرد و رشد 0.8 درصدی را در درآمدهای هتل‌ها به ثبت رساند. براساس گزارشات به دست آمده، بیشتر این افزایش آمار مرهون سفر گردشگران آسیایی به ویژه چینی‌ها به این کشور بوده است. تعداد چینی‌هایی که در سال 2015 فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، از مرز دو میلیون نفر گذشت.

به گزارش دیلی میل، وزیر امور خارجه فرانسه درباره وضعیت آتی گردشگری کشورش گفت: هدف من میزبانی سالانه 100 میلیون مسافر خارجی تا سال 2020 خواهد ماند.

در کل سال 2015 برای گردشگری اروپای، سال چندان خوبی نبود؛ آمار گردشگری این قاره در این بازه زمانی 1.5 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که برخی کشورها از جمله فرانسه و انگلستان در سال 2015 نسبت به سال گذشته آن موفق‌تر عمل کردند.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *