آخرین خبرها

عکاسی هیجان انگیز از حباب های درحال انفجار

عکاسی هیجان انگیز از حباب های درحال انفجار

132

 

یکی از راه‌های افزایش خلاقیت و داشتن ذهن باز، عکاسی است. با کجارو همراه باشید تا از زبان “ریچارد بیچ بیاموزیم که چطور با استفاده از عکاسی سرعت‌بالا، تصاویر زیبایی از حباب‌های در حال انفجار ثبت کنیم.

من همیشه عاشق ایده‌ی عکاسی به‌عنوان راهی برای غلبه بر زمان و ثبت لحظه‌ای جاودان بوده‌ام. با ثابت کردن زمان با این روش، یک عکس می‌تواند تصویری را به نمایش بگذارد که امکان دیدنش در حالت عادی وجود ندارد و اشیاء معمولی را به سوژه‌های ناب و جذاب تبدیل می‌کند.

پس زمانی که دو سال پیش تصمیم گرفتم حس خلاقانه‌ خود را بیدار کنم، حس کردم برای زنده کردن انگیزه‌ام نیاز به یک چالش دارم. برای این هدف تصمیم گرفتم لحظه‌ی دقیق و بسیار کوتاهی از حباب‌های در حال ترکیدن را ثبت کنم. پس از کمی تحقیق در اینترنت متوجه شدم ابزار و بودجه‌ی کافی برای دوربین‌های ویدیویی فوق‌سریع ندارم. با این‌حال خودم را راضی کردم که با ابزاری که در اختیار دارم، یعنی یک دوربین DSLR، چند عدسی و فلش سر دوربین سریع (Speed Light) می‌توانم تصویر حباب را درست در وسط انفجار ثبت کنم.

این چالش، طولانی و خسته‌کننده بود، اما زمانی که با موفقیت اولین عکس را از حباب در حال انفجار ثبت کردم، حسی فوق‌العاده و رضایت‌بخشی به من دست داد. وقتی توانستم یک‌ لحظه را ثابت و فریز کنم، تصویری را دیدم که با چشم انسان نمی‌شود دید؛ یک حباب صابون که نصفش سالم و نصف دیگر متشکل از تعداد زیادی ترشحات و قطرات ریز مایع است. حباب داشت در میان هوا در خودش فرومی‌ریخت. وقتی دوستان و خانواده‌ام عکس را دیدند، هیجان‌زده شده و گفتند که مثل خود من فکر می‌کرده‌اند حباب یک‌دفعه و یکجا ناپدید می‌شود. یک عکس فقط با ثابت نگه‌داشتن یک‌لحظه توانست دید آن‌ها را نسبت به دنیای مجاورشان عوض کند و باز به من یاد‌آوری کرد که عکاسی چقدر می‌تواند قدرتمند باشد

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *