آخرین خبرها

چگونه سبز سفر کنیم؟

چگونه سبز سفر کنیم؟

چگونه سبز سفر کنیم؟

تنها با رعایت 10 نکته می توانی سبزتر سفر کنیم.

به گزارش نیویورک تایمز، قطعا، شما می خواهید شهروندی سبز باشید و از محیط زیست حفاظت کنید. زباله ها را بازیافت و تفکیک می کنید و شیر آب را هنگام زدن مسواک می بندید. اما از یک پرواز به بهشت استوایی و اقامت در هتل های مجلل چشم پوشی نخواهید کرد، حتی اگر بدانید حجم بسیاری بالایی از گازهای گلخانه ای را تولید می کنند و فعالیت های روزانه هتل مانند شستن روزانه ملحفه ها و حوله ها به محیط زیست آسیب می زند. در هر صورت شما عاشق سفر کردن، آن هم به بهترین نحو، هستید.

باز جای امید باقی است. برای اینکه بتوانید در آن ملحفه های بادوام و لوکس راحت تر بخوابید، 10 روش ساده برای داشتن سفری مسئولانه تر در ادامه ارایه می دهیم.

جبران آلودگی ناشی از پرواز با هواپیما

براساس گفته های صندوق دفاع از محیط زیست، پرواز با هواپیما به ویژه پرواز های کوتاه برد، جز روش های سفر با حداقل میزان پایداری است. با این حال، برخی از خطوط هوایی برای شما این امکان را فراهم می سازند تا اثر کربنی را که به هنگام پرواز برجای گذاشته اید، جبران کنید. مسافران برخی خطوط هوایی مانند دلتا و یونایتد می توانند بر روی وب سایت های خود اثر کربن برجای مانده خود را برآورد و به دلار معادل سازی کنند. بنابراین آنها می توانند پول یا مایل های خود را به پروژه های کاهش کربن نظیر حفاظت جنگل یا انرژی های تجدیدپذیرا هدا کنند. تنها خطوط هوایی این کار را نمی کنند و برای مثال آمتراک یک حسابگر ریل دارد و به شما اجازه می دهد سفر ریلی خود را از طریق وب سایت Carbonfund.org جبران کنید.

برخی از سازمان های محیط زیستی بر این عقده اند که برنامه های جبران کننده، مشکل آفرین هستند و برخی از آنها اظهار داشته اند که حسابگر های کربن وب سایت های خطوط هوایی به دلیل اینکه عواملی نظیرتفاوت کربن ایجاد شده در کلاس های پروازی متفاوت را در نظر نمی گیرند، به اندازه کافی دقیق نیستند. با این وجود، شرکت در چنین برنامه هایی بهتر از داشتن پرواز بدون انجام هیچ کاری است. برای حساب دقیق تر می توانید به وب سایت carbonfootprint.com مراجعه کنید.

در شهرها پیاده بگردید

اگر نمی توانید راه بروید، دوچرخه سوار شوید. اگر نمی توانید دوچرخه سواری کنید، مترو، اتوبوس یا قطارشهری سوار شوید. اگر ماشین کرایه می کنید تا جایی که امکان دارد از نوع هیبریدی آن استفاده کنید. اگر ماشین با راننده می گیرید، سعی کنید ماشین را با افراد دیگر شراکتی استفاده کنید. شرکت های خدماتی مانند لیفت و یوبر خدمات اشتراک ماشین بین افراد را ارائه می دهند.

محققان راه حل های شهری ان.آر.دی.سی و مرکز تحقیقات پایداری در حمل و نقل دانشگاه برکلی کالیفرنیا، در حال تجزیه و تحلیل این مسئله هستند که آیا چنین خدماتی برای محیط زیست مناسب است یا اینکه تنها باعث ازدحام جاده ها، رقابت با حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به رانندگی به جای پیاده روی است. حرف آخر اینکه در میان گزینه های مختلف پیاده روی را انتخاب کنید.

در هتل های سبز اقامت کنید

سبزترین تعطیلات آن است که شما به مسافت های دور سفر نکنید. با این حال این برای افرادی که آرزوی دیدن جهان را دارند، غیر ممکن است. خدمات ایربی ان بی استدلال می کند که به اشتراک گزاردن خانه گزینه سبزتری نسبت به اقامت در هتل است. با این حال اگر اشتراک خانه انتخاب شما نیست، می توانید اقامت خود را در هتلی برگزینید که حق انتخاب عوض نشدن ملحفه ها و حوله ها، خاموش کردن دستگاه تهیه هوا، کم کردن وسیله گرمایش و استفاده کم تر از الکتریسیته را برای شما ممکن می سازد و بدین ترتیب می توانید اقامت خود را در هتل سبزتر کنید. شما همچنین می توانید  هتل هایی را انتخاب کنید که فعالیت هایی مناسب برای پایداری محیط زیست انجام می دهد. به عنوان مثال آب باران را جمع آوری می کنند، برای اتاق های خالی، سیستم تهویه و گرمایش و یا سرمایش روشن نمی گذارند، زباله های خود را تفکیک می کنند و بسیاری موارد دیگر. برای یافتن چنین هتل هایی می توانید به سایت هایی نظیر Green Hotels Association سر بزنید. وب سایت Expedia.com همچنین نکاتی برای داشتن یک سفر سبز را ذکر کرده است. اگر اطمینان ندارید که هتل مورد علاقه شما یک هتل سبز است سایت The Nature Conservancy 10سوال را مطرح می کند که می توانید با استفاده از آنها به این مساله پی ببرید.

بطری آب چندبار مصرف به همراه داشته باشید

براساس تحقیقات موسسه پسفیک، یک سازمان پژوهشی در زمینه پایداری آب، تنها برای تولید بطری های پلاستیکی آب مورد استفاده آمریکایی ها، میلیون ها بشکه نفت نیاز است. در سال 2007 این موسسه بیان کرد میزان نفت به کار رفته در تولید بطری های پلاستیکی آب معادل با سوخت سالانه یک میلیون خودرو و کامیون سبک است. شما می توانید با به همراه داشتن بطری چند بار مصرف در طول سفر، سهم خود را در کاهش انتشار گاز های گلخانه ای افزایش دهید. کسانی که چای یا قهوه مصرف می کنند نیز می توانند با همراه داشتن لیوان های مسافرتی به جای فنجان های یک بار مصرف به صرفه جویی در کاغذ کمک کنند.

سبکبار سفر کنید

هر چه بار سفر شما سنگین تر باشد، سوخت بیشتری مورد نیاز است. حتی اگر چیزی به کوچکی یک گوشی موبایل را در تعداد مسافران ضرب کنیم در وزن یک هواپیما تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر، وقتی خود را با ساک ها سنگین نکرده اید، سفر کردن ساده تر و لذت بخش تر خواهد بود.

بلیت الکترونیک را به جای بلیت کاغذی انتخاب کنید

اکنون ما می دانیم جز در مواقع ضروری، نباید از مدارک را پرینت بگیریم و در نهایت نیز باید کاغذهای استفاده شده را بازیافت کنیم. تولید کاغذ و خمیر کاغذ به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابر اظهارات سازمان WWF،” تعدادی از آخرین جنگل های طبیعی، مردم و حیات وحش وابسته به آنها، به سبب همین موضوع در معرض خطر هستند”. در حال حاضر، بلیت الکترونیک از روزگاران آغازین و بی ثبات خود بسیار پیشی گرفته است. اسکن شدن گوشی های هوشمند شما در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار غیرقابل اجتناب است.

محلی سفر کنید

غذاهای محلی بخورید و صنایع دستی محلی را بخرید و به جای کیسه پلاستیکی آنها را با یک کیسه با دوام و چندبار مصرف به هتل ببرید. با خرید محلی، علاوه بر اینکه از اقتصاد محلی حمایت کرده اید، منجر به کاهش مراحل بسته بندی کمتری شده اید و اجناس نیازی به حمل با هواپیما یا کشتی ندارند و این به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و تولید زباله است. همانطور که Michigan State University Extension اشاره کرده است، خریدن غذاهایی که در محل کشت می شوند می تواند به بقای زمین های کشاورزی و فضای سبز کمک کند. برای کاهش قابل ملاحظه تر نشر گازهای گلخانه ای، مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید یا حذف کنید زیرا تولید آن میزان قابل توجهی گاز گلخانه ای تولید می کند.

لپ تاپ خود را در حالت اسلیپ بگذارید

اجازه دهید کامپیوتر یا دیگر دستگاه های شما در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، به حالت اسلیپ برود. این کار باعث صرفه جویی در انرژی می شود و برای عمر باتری و کره زمین خوب است.

تورهایی که به محیط زیست آسیب نمی زنند انتخاب کنید

بسیاری از گروه ها با گرایش های محیط زیستی، سفر و گردش های بوم گردی ارائه می دهند که در آنها تلاش می شود به منابع طبیعی، حیات وحش و مردم محلی آسیبی نرسد.

همچنین بخوانید

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند در سراسر جهان میوه‌های مختلفی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *