آخرین خبرها

کتاب 52 راز افراد موفق ـ هفته دهم راز شماره دهم افراد موفق

کتاب 52 راز افراد موفق ـ هفته دهم راز شماره دهم افراد موفق
دانش عملی
آیا دانش قدرت است؟

kevin abdorahman
ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند اگر دانش قدرت بود پس چرا افرادی را دیده‌ایم که احساس کرده‌ایم مهارت و دانش کمتری داشته‌اند، حتی استعداد و توانمندی کمتر از ما دارند اما موفق و پیروز شده‌اند؟ مطمئنم در دوستانتان کسانی را سراغ دارید که مجموعه ای از اطلاعات هستند. این افراد قادرند درباره همه چیز، همه چیز بگویند. برخی از این افراد توانایی و مهارت فوق‌العاده ای دارند، یا حتی ذاتاٌ مستعد هستند اما نتایجی که کسب می‌کنند بسیار کمتر از دانش و اطلاعاتی است که آنها در وجودشان دارند. به طور کلی، چرا این افراد موفق نیستند.
می‌دانم از شنیدن این موضوع چقدر متعجب شده‌اید؟ حتی می‌دانم که چرا اینقدر متعجب شده‌اید؟
با توجه به تمام این موارد، کسی که کم اطلاع تر و کم مهارت تر و کم استعدادتر از آنچیزی است که شما فکر می‌کردید شایسته و لایق این موفقیت است.
پاسخ ساده است.
افراد موفق اقدام می کنند و قدرتشان بواسطه ژرف اندیشی به مسائل است، به این فکر می‌کنند برای اینکه از عهده کارها برآیند و یک موقعیت را با دقت بررسی می کنند تا به عنوان بهانه ای برای عمل کردن به ایده هایشان نادیده نگیرند
دانش به تنهایی کافی نیست. یعنی داشته‌هایتان چیزی نیست و افراد موفق با هوشمندی خود می‌دانند که زندگی به ظرفیت و استعداد آنان پاداش نمی‌دهد. زندگ به اقدامی که افراد انجام می‌دهند پادش می‌دهد.
دانسته‌هاي شما همه چيز نيست، بلكه آنچه انجام مي‌دهيد با كمك دانسته‌هاي شما انجام مي‌شود. استعداد يا توانايي شما دارايي شما نيست، بلكه آنچه انجام مي‌دهيد با آنچه شما داريد انجام مي‌شود. براي بانوان، اين شبيه داشتن يك لباس زيبا با مارك ورساچه است و نه پوشيدن آن. براي آقايان، داشتن لامبورگيني است و رانندگي با آن نيست. اصطلاح اسراف كردن كه به ذهن مي‌رسد و اين اصطلاح دقيقاٌ يعني هر آنچه بيشتر افراد با زندگي خود انجام مي‌دهند، يعني دارند اسراف مي‌كنند.
چيزي را بدانيد و به آن عمل نكنيد، يا چيزي را داشته باشيد و از آن استفاده نكنيد كار احمقانه‌اي است. دانش قدرت نيست. بكارگيري و كاربرد آن قدرت است.
افراد موفق حركت مي‌کنند و دانش خود را به اقدام تبدیل می‌کنند (K.I.A).
افراد موفق هرآنچه که دارند را به اجرا می‌گذارند. بنابراین به اقدام دست بزنيد و عمل كنيد.

تنها يك لحظه روي اين راز و حقيقت تامل كنيد.
هوشيارانه و آگاهانه در طول هفته دهم با اين حقيقت و راز زندگي كنيد.

تمام حقوق این کتاب متعلق به موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم می باشد و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز است.

az

همچنین بخوانید

هفته پنجم راز پنجم ـ راز شماره 5 افراد موفق از زبان کوین عبد الرحمان

اعتماد به دانش و دانسته‌هاي فعلي فرصت‌ها بي‌شمارند. قبلا اين بهانه‌ها را شنيده بودم و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *