کاهش سفر به ترکیه

کاهش سفر به ترکیه

اطلاع رسانی مرکز توسعه راهبردی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ملل
همان طور که انتظار می‌رفت حملات انتحاری که اخیرا در استانبول رخ داد بر روی صنعت گردشگری این کشور تاثیر منفی گذاشته و بر اساس اطلاعات بزرگ‌ترین شرکت برگزاری تورهای مسافرتی در اروپا، تقاضای اروپایی‌ها برای سفر به ترکیه در سال ۲۰۱۶، حدودا ۴۰ درصد نسبت به پارسال کاهش پیدا کرده است.
گروه گردشگری TUI که بزرگترین مجری تورهای مسافرتی در اروپا محسوب می‌شود، اعلام کرده که تقاضا برای سفر به ترکیه در تعطیلات تابستان ۲۰۱۶ حدودا ۴۰ درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد دلیل این موضوع بمب‌گذاری‌های انتحاری اخیر در جاذبه‌های توریستی استانبول باشد.
گردشگرانی که قصد داشتند در تابستان ۲۰۱۶ به سواحل مدیترانه‌ای ترکیه سفر کنند، در پی بمب‌گذاری‌های ماه ژانویه در استانبول که منجر به کشته شدن ۱۱ آلمانی شد، به دنبال جایگزین‌های دیگری هستند تا مجبور نباشند به این کشور سفر کنند. این اطلاعات بر اساس گزارش‌های گروه گردشگری TUI به دست آمده است. در پی این چرخش تقاضا، درآمد به ازای هر تخت مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای Riu (که متعلق به گروه گردشگری TUI هستند) ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد. اغلب هتل‌های ریو در کشور اسپانیا هستند و این نشان می‌دهد که گردشگران اروپایی، اسپانیا را به عنوان جایگزین ترکیه برای استفاده از سواحل مدیترانه انتخاب کرده‌اند.
اسپانیا
فریتز یوسن، مدیر عامل TUI طی بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت:
با توجه به آمار مشخص است که تقاضا برای سفر به ترکیه افت داشته و گردشگران به دنبال آن هستند که تا حد امکان به این کشور سفر نکنند. هتل‌های ما در مقاصد دیگر مثل اسپانیا و سواحل قناری از این تغییر رفتار گردشگران سود می‌برند.
حملات استانبول
حمله‌های تروریستی اخیر در ترکیه، مصر و پاریس باعث شده تا مساله امنیت برای بسیاری از گردشگران به موضوعی مهم تبدیل شود. چرخش موضع گردشگران برای سفر به دیگر نقاط دنیا با دشواری‌هایی همراه خواهد بود، چرا که اقامت آنها در مقاصد گردشگری جدید قطعا به یک چالش تبدیل می‌شود. پارسال از هر ۷ مشتری TUI یک نفر به ترکیه سفر کرده بود و به خاطر هشدارهای امنیتی که برخی دولت‌ها به شهروندان خود داده‌اند، سفر به کشورهایی چون تونس و مصر نیز برای اروپایی‌ها مشکل شده است.

 

az

همچنین بخوانید

نه قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم

نه قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی – بخش دوم   بازاریابی در شبکه اجتماعی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *