آخرین خبرها

جاذبه های بکر گردشگری 8 (دره نی گا )

دره نی گا، «گراند کانیون» زیبای ایران

نی گا1

در امتداد دریاچه گهر، رودخانه‌اى به نام سفید‌آب جریان دارد که پس از طى چند کیلومتر وارد یک درهٔ نیمه صخره‌اى با عرض تقربى ۵۰۰ متر مى‌شود. این تنگه باریک که رود سفید آب در قعر آن جارى است داراى دیواره‌هاى صخره‌اى بلندى است که فقط پیاده مى‌توان در آن راهپیمایى کرد.

در امتداد رودخانه انواع درختان میوه‌اى خودرو همچون گردو، انجیر، سیب، بادام، توت و… روییده‌اند. این دره‌ صخره‌اى به دره نی گاه معروف است و همراه با منطقه عمومى اشترانکوه و دریاچه گهر از سوى سازمان حفاظت محیط ‌زیست به عنوان منطقه حفاظت شده حیات‌وحش اعلام شده است.

در امتداد تنگه تاپله به دریاچه گهر می رسیم که بعد از دریاچه تنگ نی گا بزرگ شروع می شود که تا بنار پنبه کار ادامه پیدا می کند. علت بزرگ نامیدن آن وسعت پهنای این قسمت از تنگه است. در شمال نی گا بزرگ اشترانکوه قرار دارد.

نی گاه کوچک نیز چون عرض از نی گا بزرگ بسیار کمتر است به این نام شهرت یافته است. این تنگ از بنارپنبه کار شروع می شود و تا روستای «تی» ادامه دارد. در شمال تنگ ارتفاعات زیبای پریز قرار دارد. دره نی گا کوچک مجموعه ای از دیواره های عظیم و ناشناخته و زیبایی است که به حق می توان از آن به نام «گراند کانیون» ایران نام برد.

az

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *