آخرین خبرها

سفر به کاشان

62_1

برای سفر رفتن حتما نباید منتظر تعطیلا ت طولا نی مدت بود وبه هوای این که حالا یک روز بین تعطیلی افتاده و اون هم تعطیل می شه بار و بند یلمون رو ببندیم و به مسافرت بریم، اون هم وقتی که همه تصمیم به سفر گرفتند و می خوان به مسافرت برن. خوب معلومه که این مسافرت اصلا به درد دیدن جاهای تاریخی و سیاحتی نمی خوره و جز ترافیک و شلوغی و اعصاب خردکنی پشت فرمون و بنزین مصرف کردن و همه چیزرو دو برابر قیمت پرداختن چیزی عاید ما نمی شد. همین پنجشنبه و جمعه هم می شه به سفرهای کوتاه رفت و استراحت کرد.

-کاشان-1389542116

-قمصر-1389542195
چه خوبه که این مسافرت کوتاه، رفتن به کاشان باشه تا هم در وقت گلا بگیری که مخصوص این ماه است درآنجا باشیم و با مراسم زیبا و تاریخی گلا بگیری آشنا شویم یا این که شب به دیدن آسمان کویر بنشینیم و زیبایی های نهفته آن را از نزدیک ببینیم و صبح از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کنیم. اون دیگه به تصمیم خودتون بر می گرده. پس بیایید با کاشان و آثار تاریخی آن آشنا شویم و سپس به سراغ مراسم گلا بگیری برویم. شهرستان کاشان در استان اصفهان قرارگرفته و شهر کاشان مرکز این شهرستان است و در ۲۴۰ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد. جمعیت کاشان طبق سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۸۵ برابر با دویست و چهل وهشت هزار و هفتصد و هشتاد و نه نفر بوده است. شهر کاشان در بین دشت زیبای کویر و دامنه کوه کرکس قرار گرفته و در بیشتر باغات که پوشیده شده از گل های محمدی و رز است زیبایی وصف ناپذیری به شهر بخشیده و همه ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر داخلی وخارجی برای بازدید از شیوه گلابگیری دراین شهرستان به کاشان می آیند تا از نزدیک شاهد این پدیده زیبا شوند. بهترین وقت برای سفر به کاشان و بازدید باغات گل و گلابگیری در آن به اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد بر می گردد. شهرستان کاشان را با باغات گل های محمدی و رز آن می شناسیم و برای همین موضوع است که همیشه هدف اصلی گردشگران داخلی و خارجی به ویژه درفصل بهار بوده است. این شهرستان از لحاظ جمعیت دومین شهرستان استان اصفهان بوده و دارای پنج شهر کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان و برزک می باشد. نژاد سکنه آنها از نژاد اصلی آریایی است. این شهرستان از جنوب به چند دهستان از اصفهان و از غرب به گلپایگان و محلات و از شمال وشمال غربی به شهرستان قم و از طرف شرق به دشت کویر و آران و بیدگل منتهی می شود.

200px-Madreseh_kashan_bassin

آب و هوای شهرستان کاشان در نقاط مختلف آن متغیر است ولی در نواحی مرتفع کمی سردسیر و در نواحی پست گرم و کویری است. آب این منطقه به دلیل مجاورت به دشت کویر کمی شور است. چشمه های مختلفی ازجمله چشمه فین، چشمه نیاسر و چشمه نابر درشهرستان وجود دارد که همه این چشمه ها معروف هستند.

نظریه ها در مورد وجه تسمیه کاشان بسیار متنوع و مختلف است. برخی آن را تغییر یافته فشان و بعضی تغییر یافته کاسیان، قاسان می دانند البته در برخی از کتب تاریخی از کاشان با نام کاسان که از کاسو نام قومی به همین نام در قدیم ساکن منطقه آران گرفته شده نیز نامبرده می شود. جالب توجه است که هنوز هم مردم این دیار شهر خود را کاشون که تغییر یافته کاسو است معرفی می کنند. البته شهرت کاشان فقط به علت گلا ب و گلا بگیری در آن نیست بلکه به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی کارخانجات فرش ماشینی، تولید ورق گالوانیزه، تولید قطعات خودرو و مونتاژ و قدمت صنایع دستی و نساجی آن از جمله مخمل بافی و زربافی و حریربافی است. از محصولا ت کشاورزی آن نیز می توان به انواع غلا ت و میوه های فصلی اشاره کرد. گویا غذای غالب در میان مردم این شهر آبگوشت بوده است. این شهرستان آثار تاریخی و دیدنی بسیار زیادی دارد و همان گونه که در قبل اشاره کردیم مردم و گردشگران داخلی و خارجی علا وه بر بازدید از مراسم زیبای گلا بگیری به دیدن مکان های تاریخی و زیبای معماری دوران گذشته به سیاحت در این نقاط می پردازند.

images

کانال تلگرامی ما : @hezaaresevom

همچنین بخوانید

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه

بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه فاز ۴ شهر جدید اندیشه بازار ایرانی-اسلامی شهر اندیشه با الگوگیری ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *